הפרת פרטיות: פייסבוק תשלם 9.5 מיליון דולר
בסוף 2007 השיקה פייסבוק מערכת פרסום שחשפה רכישות של אנשים בעמודי הפרופיל שלהם ללא רצונם. כפיצוי על כך, הרשת החברתית תתמוך כספית בקרן למחקר על פרטיות מקוונת
הרשת החברתית פייסבוק תשלם פיצויים בסך 9.5 מיליון דולר, במסגרת הסדר שהושג, בעקבות תביעה יצוגית על תוכנית הפרסום שלה Beaon. כך על פי דיווח של Wired.
בסוף 2007 הציגה פייסבוק מערכת פרסום חדשה, בשם Beacon (איתות), שמאפשרת למשתמש לעקוב אחרי אתרים בהם ביקרו חבריו ולקבל הודעות על מוצרים שרכשו - פרסומת שהיא גם המלצה של חבר על המוצר. כך, למשל, אם גולש הגיע לבלוקבאסטר ורכש משם סרט, תופיע על כך הודעה בעמוד הפייסבוק שלו.
המתנגדים לשיטת הפרסום החדשה טענו כי שיטת פרסום זו פולשת לפרטיות שלהם, ומפרסמת את הרכישות שלהם ללא קבלת הסכמה מפורשת. מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, התנצל אז על מערכת הפרסום ואמר כי יש לתקן אותה.
על פי ההסדר - פייסבוק לא תודה בביצוע עבירה, אך תעביר שישה מיליון דולר לקרן שתתמוך במחקרים על פרטיות ברשת, ותקבל מושב בקרן. פייסבוק הסכימה כבר לחסל את תוכנית הפרסום הזאת, וכמו כן תעביר שלושה מליון דולר כשכר טרחה לעורכי הדין. יתרת הכסף תחולק בין 3.6 מיליון הגולשים השותפים לתביעה היצוגית, על פי הדיווח.