מדוע אין מעבר חציה? מטעמי בטיחות
תושבי פרדס חנה וכרכור העושים שימוש בתחנת הרכבת הקרובה, נאלצים לחצות ברגל כביש סואן. במע"צ לא יסמנו שם מעבר חציה גם בעתיד, מכיוון שכך עלולים הולכי הרגל להרגיש "תחושת ביטחון מדומה"
לתושבי פרדס חנה-כרכור יש מזל. ממש בסמוך לישוב בו הם גרים, ממוקמת תחנת רכבת. כל-כך הרבה מזל יש להם, עד כי לתחנת רכבת זו ניתן להגיע ממש בהליכה. אלא שהמזל מסתיים במקום בו הם נדרשים חצות את כביש 651, הנמתח בין הכביש המוליך לתחנת הרכבת, לבין הישוב.
בצומת הראשי אותו הם נאלצים חצות, אין רמזורים, אין מעבר חציה, אין גשר להולכי רגל או דרך אחרת בה ניתן יהיה לחצות כביש סואן ומהיר בבטחה. ביקשנו לשמוע מה יש למע"צ לומר בעניין. גם אתם תופתעו כנראה מהתשובה.
- נתקלתם במפגעים נוספים? דווחו למישל: safewheels@y-i.co.il
תגובת מע"צ: לפני כשנה וחצי עיבתה החברה הלאומית לדרכים את השילוט והתמרור בכביש, וזאת על מנת להתריע בפני נהגים, על תנועת הולכי רגל באזור. תקנות התעבורה אינן מאפשרות סימון מעברי חצייה בכבישים בינעירוניים מהירים, בדומה לכביש המדובר בכתבתכם. הסיבה נעוצה בכך שמעבר חציה מקנה תחושת ביטחון, אך בכבישים מהירים מדובר בביטחון מדומה והנזק עלול להיות רב מהתועלת.
ואנחנו אומרים: אז מה בעצם אומרים במע"צ? אין להולכי רגל דרך לחצות את הכביש שלא באמצעות רכב. אלה שאין ברשותם רכב, יתכבדו ויעזרו בשירותי תחבורה ציבורית יקרים, רק כדי לחצות כביש בדרך לתחנת רכבת. ואולי בכל זאת יש דרכים לפתרון הבעיה? למשל להקים גשר, או לחפור מנהרה. אנחנו גם מאמינים שניתן למצוא פתרונות נוספים, אם למישהו ממש אכפת. למשל, הפיכת קטע של כקילומטר באזור הצומת, לכביש בו מהירות הנסיעה מוגבלת ל-50 או 60 קמ"ש בלבד. עם או בלי עזרה מרמזור שימנע תחושת "ביטחון מדומה" אצל הולכי הרגל.