צרכני חדשות ברשת מעדיפים את פייסבוק
מחקר חדש קובע: צרכני חדשות המשתמשים בפייסבוק נאמנים יותר לאתרים קבועים מאשר צרכני Google News. איך זה משפיע על שוק העיתונות המקוונת?
לראשונה מאז הקמתה, עקפה הרשת החברתית פייסבוק מוקדם יותר החודש את מנוע החיפוש גוגל בכמות המבקרים האמריקנים באתר. על פי דיווח של NewsFactor המבוסס על נתוני חברת מחקרי האינטרנט Hitwise, בעוד ההפרש הוא מזערי (0.04 אחוזים בלבד), המגמה מראה את הכוח הגדל של המדיה החברתית.
מעבר לאובדן הרייטינג בקרב הגולשים, המחקר גם מראה שצרכני החדשות באינטרנט שומרים נאמנות גבוהה דווקא לרשת החברתית, מגמה שעשויה לפגוע בשירותים כמו Google News. המחקר של Hitwise טוען שמשתמשי פייסבוק נכונים יותר לחזור לבקר באתרי חדשות ומדיה בהם ביקרו בעבר בהשוואה למשתמשי שרות החדשות של גוגל.
לתשומת לב המפרסמים
נאמנות גולשים וכניסה חוזרת לאתר מהווים גורם חשוב בהצלחתם של אתרים עתירי תוכן כגון אתרים של רשתות תקשורת, וכן משפיעים על החלטות המפרסמים באינטרנט בעת בחירת האתרים בהם ימקמו את פרסומותיהם.
לדוגמה, מתוך חמשת אתרי העיתונות המקוונת הפופולריים ביותר בארצות הברית (נכון לשבוע שהסתיים ב-6 במרץ), 78 אחוזים ממשתמשי פייסבוק חזרו לאותו האתר לצרוך עוד חדשות, בעוד רק 67 אחוזים ממשתמשי שירות החדשות Google News עשו זאת.
מחפשים, מוצאים, הולכים
לדברי אחת ממחברות המחקר, האת'ר הופקינס, האתר Google.com אמנם מהווה את המקור העיקרי לתנועת גולשים עבור אתרי המדיה והעיתונים המקוונים, אך אחוז מבקרים ממנוע החיפוש שחוזרים לבקר באתר קטן באופן משמעותי מהממוצע עבור משתמשי Google News או פייסבוק. "עובדה זו מחזקת את הערך המוסף עבור ארגוני מדיה ועיתונות הטמון בעבודה עם אתרים כמו Google News ופייסבוק," הוסיפה.
למרבה הצער, רשת טוויטר לא נכללה במחקר זה על אף שיותר ויותר אמצעי תקשורת בוחרים במדיום זה להפצה של קישורים לתכנים.
ynet בפייסבוק - בואו להיות חברים שלנו