נוקיה לגולשים: עזרו לנו לעצב את הטלפון הבא
איך ייראה הסמארטפון העתידי של נוקיה? החברה השיקה אתר חדש בו מתבקשים הגולשים לבחור את התכונות המועדפות עליהם. כך מתפרסם במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות"
נוקיה מבקשת את עזרת הגולשים לתכנון הסמארטפון העתידי שלה. החברה השיקה אתר אינטרנט בו יכולים הגולשים לקבוע איך ייראה המכשיר ואילו תכונות יהיו בו, אבל מקפידה להגביל את ההצעות לכיוונים הרצויים מבחינתה.
התהליך יסתיים בתחילת מאי ובנוקיה כבר מבהירים כי אין כוונה לייצר את הטלפון שיזכה במירב הקולות. על פי החברה, המטרה היא ליצור אב טיפוס, ליצור עניין בקרב קהילת הגולשים ולהתנסות בפיתוח פומבי של הטלפון.
עיצוב נועז או סולידי
בכל יום שני תתחיל הצבעה לגבי חלק אחר בתהליך בניית המכשיר. השלב הראשון מסתיים היום ובמסגרתו מתבקשים הגולשים לקבוע מה יהיה גודל המסך, איזה סוג טכנולוגיית מגע תשולב במסך – אם בכלל, האם הוא יכלול מקלדת פיזית או רק כזו שתוצג על המסך ועוד. מהיום ניתן יהיה להצביע על גודל וצורת המכשיר (צדפה, סליידר או בלוק בסיסי,( בשבוע הבא תיפתח הצבעה על החומרים שירכיבו את המכשיר, לאחר מכן תהיה הצבעה על מערכת ההפעלה שלו וכן הלאה.
בנוקיה מקפידים להציב גבולות לפרויקט, כדי לוודא שהוא יתפתח לכיוון הרצוי מבחינתם. החברה מציגה בפני הגולשים מספר אפשרויות שרק איתן אפשר לשחק. נוקיה גם מציגה את השילוב הרצוי מבחינתה, בעזרת רמזור שמסכם את כל בחירות המשתמש ומדרג אותן – בסיסי מדי, נועז מדי או השילוב המושלם. רק לאחר שתרכיבו שילוב שעונה על ההגדרות של נוקיה כ"מושלם" תוכלו להגיש את ההצעה שבניתם.
בקטגוריית המסך, למשל, אפשר לבחור בין 3 ל5- אינץ' ומערכת ההפעלה תהיה אחת מהשתיים שמפתחת נוקיה, כמובן – גולשים לא יוכלו להציע מכשיר שיופעל באמצעות אנדרואיד של גוגל או מערכת חלונות לטלפון מבית מיקרוסופט.
מנסה להתחזק עם הטלפונים החכמים
הפרויקט של נוקיה יעזור לחברה לקבל תגובות של גולשים ורעיונות לגבי הטלפון האידאלי בעיניהם, כשמטרה נוספת היא ליצור עניין ומעורבות של הגולשים בחברה. נוקיה היא עדיין יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם, אולם היא לא מצליחה להתחרות באייפון ובמכשירים החכמים שמתבססים על מערכת אנדרואיד.
בארה"ב זוכה החברה לנתח שוק נמוך ומוכרת את הטלפונים בעצמה, ללא שותפות עם חברות תקשורת ולכן גם במחיר מלא, ללא סבסוד תמורת התחייבות לתקופה של שנתיים.
נוקיה סגרה לאחרונה שתי חנויות דגל בניו יורק ובשיקגו ולא השתתפה באופן רשמי בתערוכת הסלולר השנתית בברצלונה, אבל שכרה אולם סמוך לתערוכה וקיימה מסיבת עיתונאים. עם זאת, החברה חרגה ממנהגה ולא הציגה מכשיר דגל חדש.