המכונית הכי אמינה בארה"ב: פורשה
סקר אמריקני בדק את רמת האמינות של מכוניות בנות שלוש שנים, קבע כי לקוחות מותג הרכב הספורטיבי פורשה. מרוצים יותר מכולם. מרבית המותגים בעשירייה הראשונה אמריקנים
מכון המחקר האמריקני ג'יי די פאואר (JD Power), קבע כי מותג המכוניות האמין ביותר בעיניי האמריקנים, היא פורשה הגרמנית. הסקר המתפרסם מדי שנה בדק מכוניות בנות שלוש (משנת הייצור 2007), והתבסס על תגובה מ-52 אלף בעלי מכוניות מאותו שנתון. במהלך הסקר התבקשו הנשאלים לציין האם חוו תקלות כלשהן מתוך רשימה של 198 בעיות אפשריות, במהלך השנה שקדמה למחקר. פורשה, יצרנית מכוניות הספורט מגרמניה, זכתה בתואר המכונית האמינה ביותר, לאחר שלקוחות המותג דיווחו על פחות תקלות במהלך התקופה, מכל מותג אחר. עבור היצרנית מדובר בזינוק של 10 מקומות בדירוג, לעומת הסקר אשתקד.
במקום השני זכה המותג האמריקני לינקולן, מבית קונצרן הרכב פורד. את רשימת המותגים המובילים משלימים ביואיק שבמקום השלישי, לקסוס שברביעי ומרקורי, שאף היא אינה משווקת בישראל. יש לציין כי שבעה מעשרת המותגים המובילים, שייכים לקונצרנים ג'נרל מוטורס ופורד.
במסגרת השאלות שהוצגו לבעלי המכוניות בסקר, קובצו הבעיות האפשריות לשמונה קטגוריות: פנים המכונית, חוויית נהיגה, פקדים ותצוגה, מערכות שמע ומידע, מושבים, אוורור וחימום, מנוע ותיבת הילוכים, וחלקה החיצוני של המכונית.
מכון המחקר מציין כי התוצאות השנה מלמדות על המשך מגמת השיפור באמינות כלי הרכב השונים. במספרים אבסולוטיים זה מתבטא בירידה במספר התלונות הממוצעות - מ-167 תקלות ל-100 כלי רכב אשתקד, ל-155 השנה - שיפור של 7%.
מאידך גילו עורכי המחקר כי תפיסת הצרכנים את אמינות כמה ממותגי הרכב, אינה מקבילה לקצב התקדמות כלי הרכב שלהם. לכן מציינים שם כי איכות ואמינות העומדות ברמה הנדרשת, אינן מספקות כיום. "שכנוע הלקוחות להאמין באיכות המוצר, חשובה לא פחות" מסביר סגן נשיא המכון, וממשיך ואומר כי "לעיתים לוקח עשור או יותר לשנות את תפיסת המותג על-ידי הצרכנים". במילים פשוטות - התדמית חשובה לא פחות, ולעיתים אף יותר.
כדאי להזכיר יצרנית נוספת שזכתה לציון לשבח מהמכון - טויוטה. זו זכתה לארבע מכוניות אמינות בחלוקה ל-19 קטגוריות שונות. הפריוס זכתה בתואר האמינה ביותר בין המכוניות הקומפקטיות.