עירוני, חשמלי ועתידני: EN-V
ג'נרל מוטורס ושותפתה הסינית שנחאי אוטומוטיב (SAIC), מציגות כלי רכב חשמלי לתחבורה עירונית-אישית, בשם EN-V. כלי הרכב הקטן יוכל לפעול באופן אוטונומי, ללא התערבות הנהג. האם כך ייראה העולם בשנת 2030?
הפתרון לבעיות התחבורה העירונית? "עד 2030 יתקבצו שמונה מיליארד בני-אדם בשטחים עירוניים, דבר שיעמיס על התחבורה הציבורית שכבר היום כורעת תחת העומס". את התחזית הקודרת הזו מספקת יצרנית הרכב ג'נרל מוטורס, שגם מציעה פתרון תחבורתי: כלי-רכב חשמלי דו-מושבי בשם EN-V, שנחשף היום (ד') בשנגחאי.
רכב התצוגה הקטן - כך מצהירה ג'נרל מוטורס - ממציא מחדש את המכונית. "הוא מספק פתרון אידיאלי לתחבורה עירונית, ומאפשר לנהיגה בעתיד להיות נקייה מנפט וזיהום אוויר, וחופשייה מפקקי תנועה ותאונות", מסביר קווין ווייל, נשיא החטיבה הסינית של ג'נרל מוטורס. בג'נרל מוטורס, שמציגה את ה-EN-V ביחד עם שותפתה הסינית שנגחאי אוטומוטיב (SAIC), לא מציגים תוכניות ייצור, אולם לא צפוי שאלה יתממשו בעשור הקרוב.
הפלטפורמה של ה-EN-V (ר"ת באנגלית: כלי רכב חשמלי-רשתי, Electric Networked-Vehicle) מבוססת על זו של רכב תצוגה בשם פומה, שפותח על-ידי סגוואי והוצג בתערוכת ניו-יורק האחרונה, באפריל 2009. ה-EN-V, שאורכו מטר וחצי בלבד, מונע באמצעות שני מנועים חשמליים, הממוקמים בגלגלים. משקלו 500 ק"ג, הודות לשימוש בחומרים קלים ומתקדמים כמו סיבי פחם. הסוללות, מסוג ליתיום-יון, נטענות משקע ביתי רגיל, ומספקות טווח נסיעה של 40 קילומטרים.
באמצעות חיישנים, מצלמות, מערכת ניווט לוויני (GPS) ותקשורת בין כלי רכב, יוכל ה-EN-V לפעול בצורה אוטונומית מלאה. עם זאת, מי שיירצה יוכל לנהוג בו גם באופן עצמאי. מערכת מידע בזמן אמת תסייע לכלי הרכב האישי בבחירת נתיב הנסיעה הפנוי והמהיר ביותר, ובאמצעות תקשורת עם רשת החשמל המקומית, ה-EN-V ידע גם לבחור את הזמן האופטימלי לטעינת הסוללות.
בג'נרל מוטורס מציינים כי בפיתוח כלי הרכב נעשה שימוש בטכנולוגיה קיימת של כלי רכב בלתי-מאויישים, דוגמת זו שהוצגה על-ידי סטודנטים מאוניברסיטת פיטסבורג, שפיתחו כלי רכב המבוסס על שברולט טאהו ונקרא "הבוס" (The Boss).