שתף קטע נבחר
 

בכמויות קטנות, בעבודת יד. מותג לאנינות טעם

האחיות שמאחורי המותג "Sample" משוטטות, מוצאות יריעות בד, וממנה מתחילות מסע אל הדגמים המושקעים מאוד שלהן

יכול להיות שהעיסוק האינסופי של מדינת ישראל בגבולותיה בא לידי ביטוי גם באופן שבו אנחנו מסתכלים על לבוש. רובנו נוטים לחלוקה ברורה מדי בין בגדי ערב לבגדי יומיום, מה שהופך את היומיום לאפור ולא מעניין עם דגש יתר על נוחות. כשאנחנו כבר מחליטים לעטות על עצמנו בגדי ערב, זה עלול להגיע לכדי שמלה מצועצעת בעלת נוכחות של שמלת אוסקר, רק בלי האיכות, הייחוד או העניין. התוצאה היא שמעצבים ישראלים רבים נזהרים שלא לחצות את אותו גבול דקיק, שאחריו בגד מפסיק להיות מתאים לשעות היום שלנו, אבל עדיין אינו מגיע לכדי הפומפוזיות של שעות הערב.

 

יכול להיות שזו הסיבה לכך שהפריטים של המותג sample מרגשים ומפתיעים כל כך. נתקלתי בהם בפעם הראשונה על קולביה של צ'וצ'ה, חנות קטנה ברחוב שינקין בתל אביב שמציגה אוסף מרשים של פרטי מעצבים. שמחתי בעיקר על המפגש המעורר עם פריטים נוצצים מבדים קלילים ובגזרות נינוחות ורכות. העונה בלטו במיוחד מכנסי זהב מחויטים עם פנסים, כמו גם קרדיגן אפור שזכה לעיטור ניטים בעל אופי פסיפסי.

 

את המותג, שנראה זר לנוף המקומי, הקימו בשנת 2008 האחיות עינב זיני, האחראית על ניהול ושיווק העסק, ונופר מכלוף, המעצבת. לדבריהן, בבסיס המותג עומד הרעיון של "מיזוג טרנדים עולמיים תוך שמירה על עקרונות של מעשיות ואיכות". כשאני שואלת על הבמה המיוחדת והאהובה שהן נותנות לפאייטים ושאר נוצצים הן מסתייגות: "אנחנו אמנם מאוד אוהבות פאייטים, אבל קשה לומר שזה מה שמאפיין את הסגנון שלנו". אם יש משהו שמאפיין אותן, הן אומרות, הרי זה השימוש בעור, שבכל קולקציה יש ממנו לפחות פריט אחד.

 

המותג, הן מסבירות, אמור לפנות למי שמחפשת בגדי ערב שיהיו מחוברים

 לטרנדים בינלאומיים בלי לוותר על הייחודיות. חלק מהפריטים מיוצרים באירופה, וחלקם נתפרים בארץ בתפירה ביתית ומוקפדת, עם דגש רב על הגימור. החומרים הנבחרים עוברים לרוב תהליכים של רקמה, שפשוף, כביסות מיוחדות ועבודות יד. התוצאה של כל זה: הפריטים מיוצרים בכמויות קטנות, שמגנות על הלקוחות מפני האפשרות של היתקלות במישהי בשמלה זהה באירוע.

 

"לפעמים", אומרות האחיות, "דגם שלנו יכול להתחיל מאיזושהי יריעת בד שמצאנו בסיבוב ברחוב, ואותו דגם הוא ייחודי ובלתי ניתן לשחזור. ככה נולדים הדגמים האהובים עלינו ביותר". הקולקציה המתקבלת מזמינה את הרוכשות הפוטנציאליות ליצור את החיבורים בעצמן. בקטלוג, למשל, מתקבל מראה מהודק למדי, אפילו מבוגר. אפשר לשער שהבחירה הזו נובעת מהפנייה לקהל בוגר יחסית, שיכול להרשות לעצמו את הפריטים של המותג. בשילוב אחר, אפשר ליצור מהפריטים גם מראה יומיומי ייחודי, אבל ללא אלגנטיות מובהקת.


פריטים יחודיים ולא זולים בכמויות קטנות. מתוך הקטלוג (צילומים: אסף עיני)




 

Sample, להשיג בצ'וצ'ה (שינקין 43 ת"א), בוטיק ורנר (אלפסי 33 ת"א), בלוק 190 (דיזנגוף 190 ת"א), Revero (הירקון 313 ת"א), או בסטודיו של המעצבת, בתיאום מראש: 052-6827968

 

מחירים: מכנסיים, 2,000-500 שקל; ז'קטים מעור, 3,000 שקל; שמלות ואוברולים, 1,800-700 שקל; חולצות רקומות, 750 שקל; בלייזרים, 850 שקל; שמלות, 5,000-500 שקל.


 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מנצנץ במפתיע. מתוך קטלוג סאמפל
צילום: אסף עיני
צילום: אסף עיני
צילום: אסף עיני
צילום: אסף עיני
צילום: אסף עיני
לאשה בפייסבוק
מומלצים