"המלחמה בשפע שוק – ממניעים עסקיים"
קמפיין אגרסיבי מתנהל באחרונה בריכוזים החרדים נגד רשת "שפע שוק", ומזכיר "הוועדה למען קדושת השבת" - שניהל את המאבק ברשת - מבהיר: "הקמפיין הנוכחי מונע משיקולים זרים"
את המלחמה נגד "שפע שוק" מנהלים בעלי אינטרסים עסקיים ולא הרבנים – כך רומז מזכיר ועדת הרבנים למען קדושת השבת, הרב יצחק גולדקנופף – האיש שניהל את המאבק המתוקשר נגד רשת השיווק החרדית. בהתייחס לקמפיין אגרסיבי חדש המתנהל בשבועות האחרונים בריכוזי המגזר הבהיר אמש (ד') גולדקונפף כי בכירי הרבנים החרדים שבשמם הוא פועל קראו רק לחזק את שומרי השבת, אך אלה המפיצים עיתונים וחומרי הסברה נגד "שפע שוק" וקוראים להחרימה עושים זאת משיקולים זרים.
"חלילה לנו להסית את הנושא הזה", אמר מזכיר הוועדה בראיון לרדיו קול חי, "אנחנו חייבים להישאר בפרופורציה". הוא הדגיש כי גדולי ישראל לא חזרו בהם מהמחאה נגד "שפע שוק", אשר בעליה, דודי וייסמן, מפעיל בשבת את רשת AM:PM, אך הוסיף כי "הם לא משתמשים בשום נשק או דבר אחר". לדבריו, "כשהם רוצים להעביר את המסר - מספיקה שורה אחת בעיתון... הם לא נכנסים לנושאים עסקיים".
הרחוב החרדי סוער בשבועות האחרונים בעקבות קמפיין ענק נגד הרשת, שעלותו מוערכת במאות אלפי שקלים וזהות מממניו עלומה. בין היתר מחולקים בריכוזי המגזר עלונים ומודעות על נייר כרומו איכותי, וגורמים שונים – משפע שוק וממתנגדיה – ניסו לערב גם את בכירי הרבנים במאבק. גולדקנופף היה זה שהוביל לפני כשנתיים את המחאה נגד חילול השבת של בעלי הרשת, וספג ביקורת קשה על מה שנראה בעיני רבים – גם בציבור החרדי עצמו - כמאבק אובססיבי שאינו מאפשר לוייסמן דרך חזרה. התבטאותו אמש לפיה הפרק הנוכחי אינו באחריותו מרגיעה את הרוחות בין הצדדים ומתפרשת במגזר כהפסקת אש.
סניף הרשת בירושלים
צילום: גיל יוחנן
מומלצים