ארה"ב: אמון הצרכנים נותר בלא שינוי במרס
המדד של רויטרס ואוניברסיטת מישיגן התייצב ב-73.6 נקודות - לאחר 72.5 נק' באמצע החודש ובדומה לנתון של פברואר
מדד אמון הצרכנים בארה"ב נותר בלא שינוי במרץ בצל סימנים לכך ששוק העבודה מתקרב לשיפור אך עדיין חלש, לפי סקר שפורסם היום על ידי אוניברסיטת מישיגן ורויטרס. המדד התייצב על 73.6 נקודות במרס - בדומה לנתון של פברואר. באמצע מרץ המדד עמד על 72.5 נקודות. כלכלנים שנסקרו על ידי מרקטווץ' ציפו לקריאה סופית למרס בגובה של 73 נקודות. המדד נגע בשפל של 28 שנה בנובמבר 2008 - 55.3 נקודות.
עלייה באמון הצרכנים לצד אובדן נמוך יותר של משרות יסייע לצריכה פרטית בת קיימא ולתדלוק של הכלכלה האמריקאית בחודשים הקרובים. עלייה ברכישות של משקי הבית, המהווים כ-70% מהכלכלה החשובה בעולם, תוביל לשיפור בשוק התעסוקה, שעדיין לא התרחש.
מדד "התנאים הנוכחיים" באמון הצרכנים, המשקף את תפיסת האמריקאים לגבי ההתנהלות הפיננסית שלהם בעצמם, עלה ל-82.4 נקודות - הגבוה בשנתיים האחרונות, לעומת 81.8 נקודות בפברואר. מדד "הציפיות לשישה חודשים", המשקף תחזית לצריכה הפרטית, ירד ל-67.9 נקודות לעומת 68.4 בחודש הקודם.
מדד אמון הצרכנים עמד על 66.3 נקודות בממוצע ב-2009 בהשוואה ל-63.8 נקודות בשנה הקודמת. בתקופת ההתרחבות של בין 2001 עד דצמבר 2007 המדד עמד על 88.8 נקודות בממוצע. הצריכה הפרטית צפוייה לגדול השנה ב-2.1% - לאט יותר מהממוצע של 20 השנים שקדמו למיתון האחרון - 3.3%. ציפיות האינפלציה לפי המדד שלעיל עומדות על 2.7% ל-12 החודשים הקרובים וגם לחמש השנים הבאות.
יש עלייה ברכישות, אין שיפור בשוק התעסוקה
צילום: index open
מומלצים