בגדים במקום דיסקים: HMV תמכור אופנה
קמעונאית המוסיקה תפתח מחלקות אופנה ב-35 מחנויותיה במקביל להרחבת פעילותה בתחומי הטכנולוגיה והמופעים החיים ותשווק את קו האופנה של איימי וויינהאוס וליידי גאגא. מנכ"ל HMV: "יש ביקוש ער לאופנה בהשראת עולם הבידור"
מניית קמעונאית המוסיקה והספרים HMV זינקה ב-10% ביום שישי אחרי שהודיעה על תוכניתה להתחיל למכור טכנולוגיה, אופנה ואירועי מוסיקה חיים במסגרת תוכנית אסטרטגית בת שלוש שנים.
מטרת התוכנית: להילחם בירידה בהיקף מכירותיה על רקע התחזקות נתח השוק של המוסיקה הדיגיטלית והמכירות הקמעונאיות המקוונות.
כחלק מהאסטרטגיה החדשה תפתח הקמעונאית מחלקות אופנה ב-35 מהחנויות הגדולות שלה, ותרחיב את היצע הביגוד בחנויות אחרות, המחזיקות לפי שעה רק בטי שירטס סטנדרטיות עם תמונות של להקות. מחלקת אופנה ראשונה של הלייבל, תחת השם The Studio, תפתח בלידס, במאי.
סיימון פוקס, מנכ"ל החברה מאז 2006, אומר כי קולקציות של ביגוד שעוצבו על ידי זמרים ולהקות בחודשים האחרונים, או קיבלו את חסותם, בהם איימי וויינהאוס, ליידי גאגא וליאם גלאגר, הן ראיה לכך כי קיים ביקוש ער ל"אופנה בהשראת עולם הבידור".
פוקס אמר כי בשלב ראשון תמכור החברה מגוון גדול בהרבה של טי שירטס, כובעים, משקפי שמש ואביזרים. במשך הזמן תוסיף הרשת קולקציות ביגוד של זמרים. הקולקציות יימכרו גם בפסטיבלי מוסיקה ומרכזי מופעים, תחום נוסף שאליו נכנסת החברה.
נתח הטכנולוגיה בווטרסטונ'ס יוגדל
HMV שואפת להגדיל את נתח עסקי האופנה בעסקיה מ-3% כיום ל-9% עד 2013. פוקס אומר כי החברה כבר שכרה קנייני אופנה מהרשתות מארקס אנד ספנסר, פאט פייס וארקדיה, הבעלים של טופשופ.
הכניסה לעולם האופנה היא המהלך האחרון מבין כמה שננקטו תחת שרביטו של פוקס. השנה רכשה את חברת מרכזי מופעי המוסיקה MAMA. כמו כן, היא מחזיקה בנתח של 50% מחברת טכנולוגיית המוסיקה המקוונת "7דיגיטל", ומתכננת לפתוח בתי קולנוע בכ-20 מהחנויות שלה. באמצעות מיזם עם אורנג' היא נכנסה גם לשוק הבידור הסלולרי.
HMV מעוניינת להגדיל את נתח הטכנולוגיה ל-12% מהמכירות בתוך שלוש שנים, לעומת 6% כיום. היא מתמקדת בטכנולוגיית מוסיקה, כמו נגני MP3, אך מוכרת גם מחשבי לפטופ.
החברה שמה את הדגש על טכנולוגיה גם במסגרת תוכניותיה לשדרג את ביצועי ווטרסטונ'ס, רשת חנויות הספרים שלה. השנה מונה למנכ"ל דומיניק מיירס, לשעבר מנכ"ל בלאקוולס, מו"ל ורשת של ספרי אקדמיה.
מיירס אמר בסוף השבוע כי הוא מעוניין גם בהגדלת נתח השוק של פריטים נלווים הנמכרים ברשת הספרים, כמו קוראים אלקטרוניים וניירות מכתבים, מ-6% ל-10% בשלוש השנים הבאות. עד כה הוגבלו צעדיהם של מנהלי חנויות הספרים מכיוון שרוב תוכנה של התצוגה הראשית של הספרים הוכתב על ידי הרשת.