שתף קטע נבחר
 

תערוכת אוטומוטור - שווה את מחיר הכרטיס?

תערוכת הרכב הדו-שנתית נפתחה הבוקר (ג') בגני התערוכה, עם נציגות של מרבית יבואני הרכב והשקעה גדולה מבעבר. האם היא מצדיקה את מחיר הכניסה הגבוה?

אוטומוטור, 2010. תערוכת הרכב הדו-שנתית נפתחה היום (ג') לציבור הרחב במקומה הקבוע, גני התערוכה בתל אביב. המארגנים הבטיחו כי היא גדולה ומושקעת מבעבר, וכי התמורה למחיר הכרטיס הגבוה יחסית - 89 שקלים בקופות, בהנחה ברכישה עם נקודות אשראי - תהיה טובה מבעבר. ביקרנו שם כבר הבוקר, בראשון מארבעה ימי התצוגה (האחרון בשבת) כדי להתרשם, וחזרנו עם חדשות טובות, ופחות טובות.


ביתן מספר 1 - הכי אירופי שיש לגני התערוכה להציע עבור אוטומוטור

 

זה ראוי

הוותיקים והאדוקים שבמבקרי תערוכת אוטומוטור, הנמצאת עמנו בחול המועד פסח זה למעלה מ-20 שנים, זוכרים ללא ספק תצוגות מביכות בעבר, עם הבטחות שלא קוימו. מארגן התערוכה, דורון גילר, הבטיח כי זה לא יקרה יותר ואכן, יש להניח כי אף אחד מהמבקרים לא ירגיש מרומה.

 

אוטומוטור 2010 חשפה היום - לפחות מבחינת הדרך בה הוצגו המכוניות - את מה שהבטיחה. היבואנים המשתתפים, להם הוענק השנה שטח נרחב יחסית כדי להציג (על כך בהמשך), מצאו דרכים שונות כדי להעניק למבקרים הצצה לדגמים השונים.


סובארו - בעיקר רעיון, ופחות חדשות. דוגמה לחשיבה והשקעה נכונה

 

כך למשל, מותגי קרסו (רנו-ניסאן-אינפיניטי) עשו זאת באולם החדש ורחב הידיים שנבנה במיוחד לתערוכה והוקדש להם בלבד. התצוגה אמנם הייתה סטנדרטית וחסרת השראה, אך השטח היה נדיב במיוחד וזכה לשתי כוכבות מקומיות - ה-GTR של ניסאן ורנו מגאן ספורט.

 

גם ב.מ.וו, עם ביתן נפרד שהוקדש למכוניות ואופנועי המותג, נראה מרשים ומושקע, הגם שראוי היה להציג את המיני החשמלית, לצד סדרה 1 העושה שימוש בסוללות לטובת הנעה. אבל הוא יכול היה להיראות עוד טוב יותר, אילו היו שמים שם דגש על תאורה נכונה. השילוב של תאורה פלורסנטית קרירה, יחד עם קירות בהירים ושלל מכוניות בלבן, יצר מיצג מעט מכאיב ומעייף לעין.

 

גם סובארו התמקמו באולם נפרד ומוצלח, למרות תצוגה חשוכה מדי, ולמעשה אף דגם חשוב. במקרה זה הצליחה יפנאוטו, היבואנית, להציג רעיון מסוים לקהל, מבלי למשוך את תשומת לבו בעזרת דגם מעורר עניין במיוחד. הרעיון טוב, הביצוע ראוי, והחוויה שם.

 

וכמובן, מציגי ביתן 1 נהנו כרגיל מ"אווירה אירופית". נכון, כמעט אף אחת מהמציגות לא חשפה מכוניות מעניינות במיוחד, ופה ושם נרשמו פספוסים של ממש, כמו למשל העמדתה חסרת ההשראה והצנועה מדי של וולוו C30 נקייה במיוחד. אבל שטחי המעבר לקהל גדולים יחסית, הביתן עצום בגובהו וההרגשה רחוקה מהקלסטרופוביה שמייצרים הביתנים הקטנים.

 

וזה שגוי

אלא שהתערוכה השנה הציגה מספר בעיות חדשות. כך למשל, עם מרחב המחייה הלא מקובל לצופים והמציגים, הגיע גם מיעוט יחסי של יבואנים משתתפים. טויוטה הגדולה החליטה כנראה כי הרעש התקשורתי סביב בעיות הבטיחות בדגמיה השונים הספיק לה, ולכן לא התייצבה. קבוצת צ'מפיון (פולקסווגן, סיאט, סקודה ואודי) וויתרה, כמו-גם מכשירי תנועה (סוזוקי, קרייזלר, דודג', ג'יפ ופורשה). ב-UMI לא הציגו מכוניות אופל, ביואיק ואיסוזו, בכלמוביל וויתרו על מרצדס, חברת המזרח בחרה שלא להציג את לנד רובר ודייהטסו וסאנגיונג אף הן לא נכחו השנה.


ק.ט.מ Xbow - המכונית המעניינת ביותר בתערוכה, בתצוגה הכי נידחת

 

דורון גילר, מארגן התערוכה, מודה היום בשיחה עם ynet כי אילו כולם היו משתתפים, הייתה נוצרת בעיית מקום. "היבואנים שלא הגיעו, אפשרו בין היתר את מרחב המחייה למבקרים ולמציגים. אם היו מגיעים עוד מותגים, זה היה על חשבון השטח של המציגים האחרים", אמר. על השאלה מדוע בחרו אחדים שלא להציג, ענה כי "לכל אחד יש את סיבותיו שלו". גילר, בעל עניין כמובן, מסביר כי לגישתו, אי הצגה בתערוכה מהווה סוג של "בגידה באחריות הציבורית של יבואן".

 

אלא שלא רק מיעוט יחסי של מציגים נרשם השנה. בניגוד לעבר, נדמה כי מספר כוכבות התערוכה הפעם היה דל יחסית, וכי עוד יותר מבעבר, המכוניות שהוצגו מוכרות היטב למבקרים. וגם כאשר מופיעה כוכבת, דוגמת ה-Xbow הסופר-ספורטיבית של ק.ט.מ, היא חבויה עמוק-עמוק באזור תצוגה קטנטן בביתן דחוס במיוחד.

 

ולסיום, מילה של ביקורת על תמהיל התערוכה. מילא תצוגת אופנועים של יצרניות רכב, ואפילו ביתן המציג - גם אם באופן סתמי לחלוטין - את ארסנל כלי הפנאי של חברת עופר-אבניר (טרקטורונים, ג'ט סקי, סירות) ראוי לתערוכה. אבל תצוגת ג'אקוזי ומכונות ניקוי בקיטור? לא מסתדר לנו.

 

ושאלת השאלות, האם התערוכה שווה את העלות הגבוהה של הכרטיס? התשובה, כמו הרבה דברים בחיים, תלויה בציפיות. מרבית הקהל, זה שאינו מסתובב באופן קבוע בין אולמות התצוגה הגדולים של היבואנים, יקבל כאן מנה נאה (גם אם צנועת מותגים) של דגמים חדשים ונוצצים, יחד עם מספר הדגמות רכיבה ונהיגה מחוץ לביתנים. להערכתנו, בילוי של כשעה וחצי עד שעתיים במהלך החג, עם הילדים הנלהבים והמשועממים בחופש.

 

מי שמעורה בתחום, קורא בשקיקה חדשות ומתעדכן באופן קבוע בנושא רכב, יתאכזב כנראה. גם אם הוא אינו מבקר קבוע של תערוכות בחו"ל, אוטומוטור תהיה מבחינתו לא יותר מסיבוב של חצי שעה - יקרה מדי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ב.מ.וו חשמלית - לבנה מדי?
צילום: חיים זרזר
GTR אימתנית - ביתן קרסו
צילום: חיים זרזר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים