שתף קטע נבחר
 

אופנת רחוב: הגרפיטי עולה על הטי שירט שלכם

יריד ה-T:Market שינדוד בחודשיים הקרובים ברחבי הארץ יכיר לקהל הרחב מעצבים צעירים שהפכו את החווייה האורבנית שלהם לאמנות: חולצות T עם הדפסים בהשראת קליפים ידועים, תכשיטים המיוצרים מחלקי פאזלים, בובות ובולים, וקולקצייה לפעוטות, הם חלק מההיצע היצירתי שיוצג ביריד

חולמים על טי-שירט שיש רק לעוד 200 איש ברחבי המדינה במחיר של עד 120 שקלים? או שרשרת במהדורה מוגבלת? כל זאת ועוד תוכלו למצוא במחירים אטרקטיביים ביריד ה-T:Market שיתקיים בפסח ברחבי הארץ.

 

 

קופי פייסט

כשהסתובבתי בעולם יצא לי לא מעט להיתקל בציורי גרפיטי מדהימים על חומות אבן, בשולי רחוב, בתחנות אוטובוסים ואף על קרונות רכבות ולא פעם חשבתי ביני לבין עצמי שאמני הגרפיטי הם לעיתים "כישרונות מבוזבזים", ושאילו הייתי יכול לעשות קופי פייסט על חולצתי החלקה מאיזה איור קיר מדליק שרוסס בצבעי ספריי, הייתי שמח וטוב לבב. 

 

צילום: רן אביב

 

במקום שהאמנים יעסקו בעבודות גרפיטי ליליות שעלולות להביא עליהם קנסות עיריה על "השחתת מבני ציבור", אמרתי לעצמי, אפשר היה לתעל את עבודותיהם האורבניות והצבעוניות לעסקי האופנה בצורה מסחרית.

 

לשמחתי, יש אמנים שכבר חשבו כמוני והצליחו למסד את אמנות הרחוב, שיצרה ללא ספק זרם אמנותי משמעותי מאד - אשר פרץ בשנים האחרונות גם למיינסטרים. אמני רחוב רבים ברחבי העולם יצאו מהמחתרת - בין אם הם מוכרים את יצירותיהם במאות אלפי דולרים בגלריות הנחשבות ביותר, או לחלופין מעצבים עבור מותגי ענק שמנסים לרענן את המותג.

 

Street wear

מסתבר כי גם בארץ ישנה מגמה הולכת ומתפתחת בקצב מסחרר של אמנים צעירים שמינפו את כישוריהם הגרפיים, ואף קיבלו במה בה ניתן להכיר את עבודתותיהם מקרוב ואף לרוכשן: מדובר באירוע ה-T:Market (טי מרקט) - יריד ה-T Shirts וה-street wear, שמתקיים זו השנה החמישית. הוא יתקיים בחג השני של פסח במועדון ברזילי בתל אביב, ולאחר מכן יגיע לערים נוספות, ביניהן חיפה, רחובות, הרצליה, ירושלים וחולון.

 

באירוע ישתתפו למעלה מ-90 מעצבים ומותגים חדשים לצד ותיקים כגון "פלאסטיק דול", "פילפלד", "סלון ברלין", "ליאת גינזבורג", "שו-שיין" "ריבולבר", חנות המותגים The Brunch, טיז פאקטורי, Clipped ומו כן יוצגו קולקציות בלעדיות ל-T:Market מבית ANNA K וענבל רביב ועוד.

 

האירוע, המאגד חווית אופנה ועיצוב, הפך לסיפור הצלחה בעקבות שילוב נכון של מעצבים מוכשרים, המציגים חולצות T, אופנה אורבאנית ואקססוריז ייחודיים. בואו ונתרשם מכמה יוצרים שיקחו חלק ביריד:

 

מהזמנות למסיבות ועד לחולצות מעוצבות

הסיפור של BrokenFingaz ("ברוקן פינגאז") הוא די נדיר בנוף הישראלי. ראשית בגלל שהוא מתרחש הרחק מזרקוריה של העיר הגדולה תל אביב. העלילה מתרחשת בחיפה. ב-2001 החלו ה-BrokenFingaz לפעול יחד ולרסס גרפיטי והיו בין החלוצים של אותה סצינה בארץ.

 

שמונה שנים עברו מאז והקבוצה עדיין בחיפה ללא רגע דל של עבודה. בבעלותם חנות וגלריה לאמנות רחוב, שהפכה למוקד חיפאי של תרבויות השוליים. הם מריצים ליין מסיבות משגשג כבר 4 שנים במועדון הסיטיהול, אחראים לעיצובי פוסטרים של מסיבות והופעות רבות בתל אביב ונוסף על כך קולקציית הטי-שרטים שלהם נמכרת בחנויות אופנת הרחוב המובילות בתל אביב ומאחוריהם עומד קהל נאמן ואוהד שעוקב אחרי העבודות שלהם באופן קבוע. והם לא היחידים.

 

מוסקבה את לא לבד

הטי שרטים של Scandal Seven, של המעצב ידין חורב (34), מתאפיינים בקו נונקונפורמיסטי מרומז. הדפסים מיוחדים ממשי איכותי מאוד שבאים להעביר מסר ברור, אך לא באופן פולשני. Scandal Seven מציג קו טי שרטים לגברים ולנשים כאחד.

 

חורב פיתח גם קו בגדים לפעוטות, הנגזר מהמותג עצמו ועונה לשם המפתיע Baby Scandal. המותג אמנם קיים שנה וחצי בלבד, אך זוכה לאהדה רבה גם מעבר לים. את הפריטים המיוחדים של ידין ניתן לראות גם על צעירים וצעירות ברחובות מוסקבה (בחנות Random Showroom) ובטוקיו (חנות מקומית ל-Street Wear) 

 

לנערות ולנשים

Inbal Raviv מציגה קולקציית טי שרטים וחולצות בגזרות נשיות מחמיאות במבחר בדים צבעוניים ואביביים והדפסים גרפיים מנצחים. מלבד הקולקציה המיוחדת של רביב לאירוע ה-T:Market הקרוב, תציג המעצבת את "קולקציית הנערות" לקיץ הקרוב ובה מבחר של שמלות, חצאיות, טוניקות וכל הבגדים שמאפיינים את טעמה של רביב. הקהל של רביב מתחלק לשניים: מחד נערות ובחורות צעירות בטווח הגילאים 28-16 ומאידך נשים בוגרות יותר להן יצרה רביב קולקציה מיוחדת.

 

אני ועוד 199 איש בלבד

Clipped הוא שמו של מותג טי-שירטס חדש לנשים וגברים בעיצובו של כפיר בנישו. בנישו, מעצב גרפי, רק בן 25, למד אמנות בתיכון והוא אוטודידאקט בתחום הגרפיקה. בשלוש השנים האחרונות הוא עובד כעצמאי ונוגע בתחומים שונים, מעיצוב אתרי אינטרנט, דרך עיצוב דיסקים, איור מקורי ומיתוג, ועד לעיבודי תמונה מורכבים בתחום האופנה והאמנות.

 

לפני כשנתיים, במהלך עבודתו כגרפיקאי במגזיני אופנה ונשים, נחשף בנישו לתחום האופנה ונמשך אליו. כאדם שלהגדרתו "מתלבש מאד פשוט", הוא החליט להקים מותג של הפריט הכי לביש - הטי-שירט - בקונספט גרפי מקורי הנוטל השראה מווידאו קליפים ידועים.

 

הקולקציה הראשונה של Clipped מציעה 12 הדפסים שונים צבעוניים ופופיים בהשראת קליפים של להקות ואמנים ידועים, מקווין ואלפאוויל ועד לבריטני ספירס וסיה, המשולבים על חולצות טי קלאסיות, חולצות ללא שרוולים וגופיות לגברים ונשים. הקולקציה נוצרה במהדורה מוגבלת של כ-200 יחידות מכל הדפס.

 

גם תחום התכשיטים אינו נשאר מיותם וחובבות האקססוריז תוכלנה להנות ממגוון של תכשיטים מקוריים העשויים מחומרים שונים כגון: כסף, זהב, אלומיניום, נחושת ופלסטיק. בואו ונתרשם מחלקם:

 

Lila My

נטלי מוטליס (28), שפיתחה את המותג Lila My נהנית לחזור אל חיק ילדותה וליצור תכשיטים בעלי נגיעה נאיבית כגון: שרשראות, עגילים, צמידים, סיכות וטבעות המורכבות בין היתר ממפרטי גיטרה, חלקי פאזלים, בובות, גזרי עיתון, מחקים, כפתורים ובולים. ההשראה מגיעה בעיקר מלונדון, בה התגוררה כשנתיים, ושם נחשפה לאופנת הרחוב, לצבעוניות, לשווקים ולאמנים הרבים והשונים.

 

בעבר, זכתה נטלי להציג מעיצוביה באחד הפסטיבלים הבולטים באדינבורו, אליו נאספים מידי שנה 20 מעצבים בולטים מכל העולם. הפסטיבל שנקרא FRINGE ומתקיים אחת לשנה בחודש אוגוסט - מאגד את מבחר המציגים הבולטים בתחומי המחול, התיאטרון המוזיקה והאופנה. מידי שנה פוקדים את הפסטיבל מאות אלפי אנשים מכל העולם.

 

Adamas

המותג Adamas הוקם לפני שש שנים על ידי שרון ויקסמן בשיתוף עם רעייתו קלייר. ויקסמן מעצב תכשיטים ואקססוריז העשויים ממתכות שונות, ביניהן כסף, זהב, אלומיניום ונחושת. את ההשראות לתכשיטים שלו הוא שואב בעיקר מהנוף האורבני: רצפה של אוטובוס, מבנים ביפו העתיקה ועוד.

 

בראשית דרכו של המותג, ייצרו השניים פריטים בעיקר לגברים, אך בשנים האחרונות פונים הויקסמנים בעיצוביהם גם לקהל הנשי.

 

שרון וקלייר מציגים מעיצוביהם הייחודיים בחנות בברלין ובחנות "Missing Link" בניו יורק. כמו כן, סוכנות אופנה ידועה שאמונה בין היתר על שבוע האופנה בשיקגו מלקטת מידי שנה מהעיצובים הנבחרים שלהם. בעיצובים של השניים ניתן להבחין בשימוש בחומרים כגון, עור, מתכות, ציפויי כסף וזהב ועוד...

 

Paze

חברת הנעליים הארגנטינאית ששיגעה את העולם נוחתת בישראל וההשקה הרשמית תתקיים באירוע ה-T:Market. לכבוד הבאת המותג לארץ, בידי היזם בן מונהייט (22), תוצג קולקציית קיץ משוגעת שאי אפשר להישאר אדיש אליה.

 

מותג הנעליים Paze קיים שלוש שנים. עד היום ניתן היה להשיג את המותג הצעיר כמעט בכל מקום בעולם למעט בארץ הקודש: בארה"ב, בספרד, באיטליה, ביוון, במזרח הרחוק, בדרום אמריקה ועוד. מדובר במותג נעלי בד יוניסקס בעל קו צעיר וצורה אחידה. הייחוד בין נעל לנעל נובע מבחירת הבד והטקסטורה, מחיר המותג המוצע ביריד הוא אטרקטיבי - 120 שקל לזוג נעליים.

 

טווח המחירים ביריד:

חולצות: החל מ-40 שקל ועד 120 שקל

שמלות: החל מ-80 שקל ועד 350 שקל

נעליים: החל מ-120 שקל ועד 450 שקל

אקססוריז ותכשיטים: החל מ-30 שקל ועד 500 שקל

 

מחיר כניסה: 15 שקל

 

היכן ומתי?

T:Market תל אביב 5-3 באפריל (חג שני)

מועדון "ברזילי", רחוב הרכב 13, תל אביב.

שבת: 22:00-11:00

ראשון: 22:00-10:00

שני: 22:00-10:00

 

T:Market חיפה 24-23 באפריל 

מועדון "הלונה", רחוב אל פאשה, חיפה.

שישי: 18:00-10:00

שבת: 21:00-11:00

 

T:Market רחובות 30 באפריל - 1 במאי

מועדון הכבשה למעלה, פארק המדע, רחובות

שישי: 18:00-10:00

שבת 19:00-10:00 

 

T:Market הרצליה 7-6 במאי

שדרות חן, הרצליה

חמישי: 23:00-14:00

שישי 17:00-09:00

 

T:Market ירושלים 15-14 במאי

סינמטק י-ם, דרך חברון 11, ירושלים

שישי: 18:00-10:00

שבת 19:00-10:00

 

T:Market חולון 21-20 במאי

רחבת התיאטרון, שדרות קוגל 11, חולון

חמישי: 23:00-14:00

שישי: 17:00-09:00

 

T:Market השרון 29-28 במאי

קניון אם הדרך, מחלף ינאי

שישי: 19:00-10:00

שבת: 19:00-10:00

 

חג שמח עם המון כשרונות צעירים!


פורסם לראשונה 02/04/2010 10:14

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
Broken Fingaz
צילום: מיכאל טופיול
מומלצים