האמריקנים צפויים להוציא 14 מיליארד ד' בפסחא
מדובר בעלייה צפויה של 1.8% בהוצאות החג בהשוואה לשנה שעברה - הראשונה זה שלוש שנים. בראש רשימת הקניות: ממתקים וביגוד. ב-2009 נרשמה נפילה של 8.3% בהוצאות אלה
הצרכנים האמריקנים מתכננים להוציא כ-14 מיליארד דולר על שלל מוצרי חג הפסחא שיחול בסוף השבוע, סימן להתאוששות בצריכת מוצרים שאינם נחשבים כחיוניים. כך מדווח היום (ו') בבלומברג.
העלייה הצפויה של 1.8% בהוצאות החג היא הראשונה מזה שלוש שנים, כשמזון, ממתקים וביגוד עומדים בראש הקניות. ההוצאות בתקופה המקבילה אשתקד נפלו ב-8.3%, ואילו ב-2008 ירדו ב-1%. ההערכות מבוססות על סקרים שערכה חברת המחקר IBISWorld, דו"חות התעשייה ונתוני מכירות.
"זו התגלמות נוספת של המגמות האחרונות שראינו בהתרופפות דפוסי הצריכה הפרטית", מסביר ג'ורג' ואן הורן, אנליסט בכיר בחברת המחקר, "הצרכנים עדיין מעדיפים את הצרכים על פני הרצונות, אך ישנה עלייה בהיקפי הצריכה בעקבות התגברות האמון והביטחון."
מדד אמון הציבור האמריקני, שהתפרסם השבוע, עלה במרס לרמה של 52.5, מעל לתחזיות האנליסטים, מ-46.4 בפברואר.
חג הפסחא יחול השנה ביום ראשון, ה-4 באפריל, במונחי הוצאות לחג, פסחא לרוב מדורג רביעי לאחר חג המולד, ולנטיינ'ס דיי ויום האם האמריקני.