סובארו STI - המראה הקלאסי חוזר
סובארו הציגה בניו יורק גרסת סדאן לאימפרזה STI, אחות לגרסת חמש הדלתות המוכרת. ויש גם כיול מתלים שונה, והנמכה קלה. תגיע לארץ לקראת סוף השנה
סובארו הציגה גרסת סדאן לאימפרזה STI, ועשתה זאת בתערוכת הרכב של ניו יורק. בשונה מהמקובל בקטגוריה אליה היא שייכת, הציגה סובארו את גרסת הביצועים האחרונה של באימפרזה - רפליקת הראלי האגדית בעבר - במרכב חמש דלתות. זאת בזמן שכל הדגמים עד אותה גרסה, בדיוק כמו אצל המתחרה הגדולה, הלאנסר איבו מבית מיצובישי, היו במרכב סדאן. כעת מיישרים סובארו קו, וחוזרים למקובל.
דגמי ה-STI זכו בגרסת הסדאן - כמו-גם חמש הדלתות - להנמכה קלה עם ממד רוחב זהה, מה שמעניק למכונית תיאורטית לפחות יציבה אגרסיבית יותר על הכביש - "נוכחות חזקה יותר", לפי סובארו. מילים גדולות להנמכה של חצי ס"מ בלבד (במפרט האמריקני לפחות), וממד רוחב זהה לדגם הקודם. גרסת הסדאן ארוכה מאחותה בעלת הדלת החמישית ב-16.5 ס"מ - 458 לעומת 441.5 ס"מ.
מה שמאפשר ל-STI סדאן להבליט - כאילו שהתגעגענו - מסיט אוויר גדול ומרשים מאחור. כמעט סימון היכר עבור רפליקות ראלי. מלבד זאת שונתה מעט הסבכה הקדמית, קצוות הפגושים גדלו ופתחי פנסי הערפל הושחרו, כדי להעניק חזות קדמית מאיימת יותר.
השינויים הטכניים עליהם מדווחת סובארו נותרו מינוריים. אחד המשמעותיים שבהם הוא כיול מתלים שונה, האחראי בין היתר על ההנמכה בת מחצית הסנטימטר, האמורה להעניק ל-STI התנהגות טובה יותר, כך סובארו. אנחנו כמעט מפתים להמר שהמתלים יכוילו גם נוקשה יותר, אבל בכל זאת נתאפק.
יבואן סובארו בישראל מסר כי האימפרזה STI סדאן צפויה להגיע ארצה לקראת סוף שנה זו.