שתף קטע נבחר

צפי לגידול של 8% במספר הטיסות לישראל

כך עולה מנתוני רשות התעופה האזרחית, שמצביעים גם על צפי לגידול של 6%, לעומת קיץ 2009, בכל הקשור לטיסות של חברות התעופה הזרות לארץ

נמשכת העלייה במספר הטיסות לישראל. גידול של כ-8% במספר הטיסות הסדירות לישראל וממנה צפוי במהלך עונת הקיץ שהחלה ב- 28 במרץ 2010. כך עולה מנתוני רשות התעופה האזרחית (רת"א) שהוצגו היום (ד') לשר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.

 

מנתוני רשות התעופה האזרחית מתברר, כי מספר הטיסות הסדירות של חברות התעופה הזרות לנתב"ג צפוי להגיע בעונת הקיץ הנוכחית ל-400 טיסות שבועיות - גידול של 6% בהשוואה לקיץ 2009. זאת לאחר שרת"א העניקה ל-56 חברות תעופה זרות אישורים להפעלת טיסות נוסעים סדירות לישראל וממנה, במהלך חודשי הקיץ.

 

רשות התעופה האזרחית אישרה בין השאר את תכנית הטיסות של 12 חברות תעופה זרות, שלא הפעילו טיסות סדירות לישראל בעונת הקיץ הקודמת. מדובר בין השאר בחברות "איזי ג'ט" וחברת הבת שלה "איזי ג'ט שוויץ" שתפעלנה בין 6 ל-11 טיסות שבועיות בקווים תל אביב - לוטון ותל אביב - ז'נבה, חברת "אטלס ג'אט" הטורקית שתפעיל טיסה יומית בקו תל אביב - איסטנבול, חברת "ג'רמן ווינגס" הגרמנית שתפעיל שתי טיסות שבועיות, בקו תל אביב - קלן ושתי חברות נוספות מספרד שתפעלנה חמש טיסות שבועיות בקו תל אביב - ברצלונה.

 

שר התחבורה ציין כי אחד הגורמים לגידול הצפוי במספר הטיסות לישראל, הוא האישורים להוספת תדירויות טיסה שרשות התעופה האזרחית העניקה למספר חברות תעופה זרות, המפעילות טיסות סדירות לישראל וממנה.


400 טיסות שבועיות של חברות זרות. ג'רמן ווינגס תטוס בקו ת"א-קלן

 

הליברליזציה בענף התעופה הביאה לגידול במספר החברות

תכנית הטיסות של חברת אל על לעונת קיץ 2010, מצביעה על הפוטנציאל לגידול משמעותי של כ-11% במספר הטיסות, לעומת מספר הטיסות שהופעלו על ידי אל על במהלך עונת קיץ 2009. תוכנית הטיסות של החברה מצביעה על הגדלת תדירויות משמעותית למספר יעדים הכוללים את מוסקבה, אתונה, פריז, מינכן וברלין.

 

תוכנית הטיסות הבינלאומית של חברת ארקיע לעונת הקיץ, כוללת הפעלה של כ-26 טיסות סדירות שבועיות בממוצע, ובכללם גם בין שתיים לשלוש טיסות שבועיות לקייב, שהוא יעד חדש של החברה. תוכנית הטיסות הבינלאומית של חברת ישראייר כוללת הפעלה של כ-11 טיסות סדירות שבועיות בממוצע, בין ישראל ליעדים באירופה.

 

הגידול במספר החברות, המפעילות טיסות נוסעים סדירות לישראל וממנה, התאפשר בעקבות משא ומתן תעופה בילטראלי שהתקיים במהלך השנים האחרונות עם מספר מדינות. במהלך המשא ומתן באה לידי ביטוי מדיניות הליברליזציה שמנהיג משרד התחבורה בענף ההובלה האווירית.

 

הסיכומים של שיחות התעופה וביטול הסעיף בהחלטת הממשלה משנת 2003, שהגביל מינוי מובילים ישראלים, בקווים שחברת אל על מפעילה, אפשרו לשר התחבורה למנות חברות ישראליות כמוביל נקוב שני במספר קווים בינלאומיים. מדובר בין השאר בקווים לפריז, ברצלונה, מינכן וקייב המופעלים על ידי ארקיע, והקווים לרומא, מילאנו וברלין המופעלים על ידי ישראייר.

 

הגידול המתוכנן במספר החברות המפעילות טיסות סדירות לישראל, צפוי להוביל להמשך מגמת הגידול ברמת התחרות. כמו כן, בתשעה קווים יופעלו טיסות סדירות על ידי יותר משתי חברות תעופה במקביל: ניו יורק (3 חברות), לונדון ולוטון (3 חברות), פריז (4 חברות), רומא (4 חברות), מילאנו (3 חברות), מינכן (4 חברות), ברלין (3 חברות), קייב (4 חברות) ו- ברצלונה (4 חברות).

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גלעד קוולרצ'יק
קיץ עמוס בנוסעים. נתב"ג
צילום: גלעד קוולרצ'יק
מומלצים