ב.מ.וו חדשה, בת 70, מוכנה למירוץ
לציון 70 שנה לניצחון במירוץ המילה מילייה, תציג ב.מ.וו את ה-328 "קאם קופה" בתערוכת מכוניות קלאסיות באיטליה. מנהל מחלקת המכוניות הקלאסיות של ב.מ.וו: כשרואים אותה בפעם הראשונה אפשר לחוש את התשוקה והמקצוענות שהושקעו - גם בעבר וגם בהווה"
חוזרת לחיים, ובאיזו צורה. לקראת תערוכת המכוניות הקלאסיות "קונקורסו ד'אלגנצה" (Concorso d’Eleganza), הנערכת מדי שנה על גדות אגם קומו בצפון איטליה, חושפת ב.מ.וו מכונית חדשה-ישנה: רפליקה מדויקת של ה-328 "קאם קופה" - אחת ממכוניות המירוץ המרהיבות של היצרנית, שהשתתפה לפני 70 שנה בדיוק במירוץ ההיסטורי "מילה מילייה".
למרבה הצער, מכונית המירוץ המקורית לא האריכה ימים: לאחר הניצחון במילה מילייה ב-1940, הוברחו חמש המכוניות שהשתתפו במירוץ ממינכן, כדי להצילן מהמלחמה. אלא שבשנות החמישים, ולאחר שעברו כמה בעלים, נהרסו כל היחידות בתאונות דרכים.
המכונית שתוצג בסוף החודש ב"קונקורסו" היא רפליקה מדויקת של ה-328 "קאם קופה", שנקראה על שם הפרופסור הגרמני ווניבאלד קאם. קאם, שתרם רבות לפיתוח האווירודינמיקה של מכוניות בזמנו, השתתף בפיתוח מכונית המירוץ המקורית, שהוצגה בשנת 1938.
האמא הרוחנית של בימבה, ב.מ.וו 328 קאם קופה
בב.מ.וו מספרים כי מאמצים לבנות את המכונית החלו כבר באמצע שנות ה-90, בעזרת מסמכים היסטוריים ורישומי מחשב שנעשו במחלקת הפיתוח של החברה. "התגברנו על מכשולים טכניים משמעותיים, אבל כשרואים את המכונית בפעם הראשונה אתה יכול לחוש את התשוקה והמקצוענות שהושקעו - גם בעבר וגם בהווה" אומר קרל באומר, מנהל מחלקת המכוניות הקלאסיות של היצרנית. באומר מוסיף כי הם מאוד גאים "להביא אבן דרך כה חשובה בעולם המירוצים ובפיתוחים אווירודינאיים בעולם הרכב, בחזרה למרכז הבמה".