שוק היוקרה: ב.מ.וו ראשונה, אודי עוקפת את מרצדס
רבעון ראשון מצוין ליצרנית הרכב אודי, אפשר לה לעקוף לראשונה את מרצדס בשוק הרכב העולמי, וכמעט להפוך ליצרן היוקרה המוביל בעולם. לסינים יש השפעה רבה על המהפך
טלטלה בנתוני מכירות מכוניות היוקרה. מרצדס, כנראה היצרנית המזוהה ביותר בהיסטוריה עם התואר "יוקרה", ספגה ברבעון הראשון של השנה מפלה קשה בקרב על העמדה הבכירה. יצרנית הרכב משטוטגרט ירדה למקום האחרון בין "שלוש הגדולות" - תואר הכולל גם את המתחרות מבית, ב.מ.וו ואודי. המובילה - בינתיים לפחות - היא ב.מ.וו, אלא שההפרש בו היא מחזיקה על-פני אודי הפך לזעום, כך מדווח האוטומוטיב ניוז. יש להזכיר בהקשר זה, כי עם זאת מוסיפים שם כי קונצרן פולקסווגן (בעל השליטה באודי) הצהיר בעבר על כוונתו להפוך ליצרן היוקרה המוביל בעולם, עד שנת 2015.
נתוני המכירות ברבעון הראשון של שנה חושפים כי ב.מ.וו מכרה 265,809 מכוניות חדשות בכל העולם, ואילו אודי דולקת אחריה עם 264,100 מכוניות. מרצדס, בעבר מובילת הקבוצה המצומצמת, מכרה "רק" 248,500 מכוניות. לדברי האוטומטיב ניוז, סדרה 7 החדשה ורכב הפנאי X1, הם אלה שעשו את ההבדל ואפשרו ליצרנית הבווארית להוביל. בסך הכל רשמה ב.מ.וו עלייה של כ-14% במכירות לעומת התקופה המקבילה אשתקד. "ברבעון הבא נגדיל את המכירות עוד יותר, בעיקר בזכות סדרה 5 החדשה", אמר בכיר ביצרנית. גם באודי משדרים אופטימיות, בעיקר כתוצאה מתחילת השיווק העתידית של ה-A1 הקטנה-חדשה.
סין שולטת
יש לציין כי אודי, המזנקת הגדולה של חבורת הפרמיום, רשמה את העליה הגדולה לא מעט בזכות שוק הרכב העצום של סין, אשר נראה כי לעולם לא יחדול לרכוש מכוניות יוקרה. הסינים סייעו לזינוק של 77% במכירות, לעומת הרבעון הראשון ב-2009. אודי מכרה בסך הכל 51,449 מכוניות חדשות בסין, כחמישית מסך המכירות העולמיות של היצרנית. במהלך 2009 כולה מכרה אודי כמעט 160 אלף מכוניות בסין.
ב.מ.וו זינקה עוד יותר מאודי ברבעון הראשון, והכפילה למעשה את מכירותיה בסין עם 34,179 יחידות. גם מרצדס רשמה עליה דומה, אך הסתפקה ב-24,100 מכוניות חדשות בסין, כעשירית מסך מכירות היצרנית בעולם במהלך הרבעון הראשון.
בשנת 2009 נמכרו בסין 13.5 מיליון כלי רכב, כפי שדווח על פי סוכנות ידיעות מקומית. לעומת זאת בארה"ב נרשם נתון הנמוך ביותר מזה 27 שנים, עם 10.4 מיליון מכוניות ומשאיות קלות במהלך השנה כולה.