טויוטה אוריס מחודשת הגיעה ארצה
יצרנית הרכב היפנית מחזירה את התיבה האוטומטית ה"רגילה" גם למשפחתית הקומפקטית, אחרי שביצעה מהלך דומה בקורולה. יחד עם החזרה למקורות, תזכה האוריס גם למתיחת פנים קלילה
גרסת 2010 של טויוטה אוריס הגיעה ארצה. יבואן טויוטה בישראל, חברת יוניון מוטורס, הודיעה היום (ג') כי היא מתחילה בשיווק טויוטה אוריס - גרסת ההאצ'בק לקורולה סדאן - במתכונתה החדשה, עם תיבת הילוכים אוטומטית שתחליף את היחידה הרובוטית. זו האחרונה זכתה לקבל פנים צוננת במיוחד, בדיוק כפי שקרה בקורולה סדאן, וביאריס.
האוריס העדכנית זכתה למעשה לעדכון אמצע-חיים קל, המתבטא במספר שינויים מינורים. בחוץ היא זוכה לסבכה ופגוש קדמיים שונים במעט, האחראים לצמיחה של 2.5 ס"מ באורך - 424.5 ס"מ בסך הכל. ממד הרוחב תפח במ"מ בודדים. יחידות התאורה עודכנו אף הן, כמו-גם מכסה המנוע. סביבת הנהג שונה במעט, אך בעיקר בסוג החומרים ובגוונים.
האוריס החדשה תשווק עם מנוע 1.6 ליטרים המוכר של טויוטה, המייצר הספק מרבי של 124 כ"ס, אליו תשודך כאמור תיבת ארבעה הילוכים אוטומטית. בשלב ראשון תמכר האוריס בגרסת אבזור אחת, הכוללת בין השאר שבע כריות אוויר, בקרת אקלים ומראות צד מתקפלות. מחירה של זו יעמוד על 126 אלף שקלים. ביוניון מוטורס מבהירים כי כ-1,400 יחידות צפויות להמכר עד סוף שנה זו.
ברבעון הראשון של שנה זו עלו מכירותיה של מותג טויוטה בארץ ביותר מ-67%, לעומת הרבעון המקביל אשתקד. זאת למרות פרשות הבטיחות שנקשרו לשמה של החברה, וגררו עמן קריאות שונות לתיקון, נכוללות יותר מ-8.5 מיליון ממכוניותיה.
יש להזכיר כי בתערוכת ז'נבה שנערכה בחודש מרץ, הציגה טויוטה גרסה היברידית לאוריס, ה-HSD. האוריס ההיברידית מבוססת על מערכת הנעת הכלאיים של הטויוטה פריוס הפופולארית, וצפויה אף היא להגיע ארצה לקראת סוף השנה.