הרץ ולאומי קארד מציעות ליסינג פרטי
העסקה תכלול תשלום מקדמה שתעמוד על 25-40 אחוזים מערך הרכב, לפי בחירת הלקוח ו-32 תשלומים שווים לא צמודים. בסוף התקופה הלקוח יוכל לשדרג לרכב חדש ולקבל זיכוי של מחיר מחירון עבור הרכב הנוכחי, או לרכוש את הרכב במחיר ידוע מראש
חברת הרץ וחברת כרטיסי האשראי לאומי קארד משתפות פעולה במיזם חדש,במסגרתו יציעו שירות ליסינג ללקוחות פרטיים. ללקוחות יוצע רכב חדש בתשלום חודשי קבוע וידוע מראש, עם התחייבות של הרץ לרכוש חזרה את הרכב בתום תקופת הליסינג במחיר מחירון לוי יצחק.
ללקוח יוצעו שירותים נוספים הכרוכים בתשלום חודשי קבוע כגון חבילת ביטוחים באמצעות "מאיר רמות" (ביטוח חובה + מקיף) שתנוע סביב 400-500 שקלים בחודש (בהתאם לסוג הרכב) וחבילת אחזקה לרכב, כולל העברת טסט שנתי, שתחל ב-137 שקלים.
בשלב ראשון יוצעו למכירה 14 דגמי רכבים שונים מהפופולאריים ביותר, ביניהם: מזדה 3 ומזדה 6, הונדה אינסייט, יונדאי i-20, דייהטסו סיריון ומיצובישי לנסר.
מצפים ל-1000 עסקאות עד סוף השנה
כך לדוגמה, מכונית יונדאי i-20 שמחיר היבואן שלה הוא 101 אלף שקלים ובחירת הלקוח תהיה לשלם מקדמה של 30%, תעלה ללקוח סכום של 30,300 שקל - מקדמה ועוד 32 תשלומים חודשיים של 738 שקלים (23,616 שקלים) ובסך הכל ישלם 53,916 שקלים. בתום התקופה יוכל הלקוח לרכוש את הרכב תמורת 50,500 שקלים נוספים. מחיר זה אינו כולל כאמור ביטוחים או שירותים אחרים.על פי התוכנית, מי שאינו לקוח לאומי קארד, יונפק לו כרטיס, באמצעותו יבוצעו התשלומים.
דני שמעוני, מנכ"ל הרץ מסר כי להערכתו ועל פי בחינה מקיפה של השוק, אותה בצעו לאחרונה, עד סוף שנת 2010 ניתן יהיה לבצע כ- 1,000 עסקאות ליסינג פרטי.
דני כהן מנכ"ל לאומי קארד, שחלקה העיקרי הוא במימון המיזם, אומר כי השינויים בשוק הישראלי הביאו את הצרכן להכיר בעובדה כי רכישת רכב חדש אינה בהכרח השקעה כדאית בשל ההפסד הכספי המצטבר וכי הצרכן הישראלי הבשיל ומבין את היתרונות ברכישת רכב בתנאי מימון קבועים וברורים. לדברי כהן, מימון העסקה באמצעות אשראי חוץ בנקאי, בשילוב עם החזר חודשי קבוע וידוע מראש הופכים את העסקה למשתלמת ונוחה במיוחד.
רוב הרוכשים אינם משתמשים בשירותי מימון
יש לציין כי לקוחות הבנקים הנחשבים כ"לקוחות טובים" (בהתאם לפרופיל הפיננסי האישי), יכולים לקבל הלוואות זולות יותר לרכישת רכב.
ממחקר שוק אותו ביצעה חברת היעוץ "הד-און" עבור הרץ ולאומי קארד עולה, כי רוב רוכשי הרכב החדש (67%) אינם משתמשים בשירותי מימון בעת הרכישה כאשר הסיבה המרכזית לאי שימוש בשירותי מימון (הלוואות) הינה חוסר הוודאות והשליטה לגבי היקף העלות הכוללת של העסקה.
עוד עולה מהבדיקה כי שני הגורמים החשובים ביותר בעת רכישת עסקת ליסינג בקרב הצרכנים הם קבלת התחייבות מחב' הליסינג לקנות את הרכב במחיר מחירון בסוף תקופת הליסינג, גורם זה הינו החשוב ביותר בקרב שכירים (48%) וכן בקרב עצמאים (30%) וכן תשלומים חודשיים קבועים המאפשרים ניהול תזרים הוצאות קבוע וידוע מראש דומיננטי יותר בקרב שכירים.
בהתייחס לסוגיית עלות הריבית בהלוואה, עולה מהמחקר, שרוב הציבור (כ- 70%) מגלה אדישות כלפי אחוז הריבית ואינו יודע לנתח או לאמוד מהי ריבית אטרקטיבית בשוק.