תפילת כל פה
הפסח לא הביא עמו רק את האביב, אלא גם את ספירת העומר - זמן פריחת שירי הא-קפלה. בשל המנהג שלא להאזין לכלי נגינה, להקת "ארמונ-יה" הוציאה שיר ווקלי, שכולו תפילה
בימי ספירת העומר - שבהם על-פי המסורת נהרגו 24 אלף מתלמידי רבי עקיבא - נהוגים חלק ממנהגי האבלות, והם נחשבים לימים קשים עבור עם ישראל. ומה עושה איש מאמין כשהוא כואב? מתפלל. לעתים, תפילה זו יכולה להיות גם שיר מרגש.
להקת "ארמונ-יה", שברוב ימות השנה מתפקדת כלהקת חתונות, הוציאה השבוע את השיר "כל משבריך", שהולחן במקור על-ידי הרב רונן חזיזה והופיע באלבום שלו "תפילה". אלא שנוכח המנהג שלא להאזין למוזיקה מכלי נגינה בימי הספירה, הלהקה ביצעה גירסה ווקלית של היצירה - בקולם בלבד.
השיר "כל משבריך" מבוסס על ציטוט מספרי יונה ותהילים, ומילותיו הן "כל משבריך וגליך עלי עברו, אך אף על פי כן רק אליך צעקתי". הסיפא של המשפט אינה מהמקורות, ונכתבה על-ידי הרב חזיזה.
מנהל הלהקה, יעקב אסרף, סיפר ל-ynet שבין הרב חזיזה ללהקה קיים קשר מיוחד של חברות: "הוא זה שלימד אותנו להתפלל דרך המוזיקה. עם השיר הזה הופענו בפורים האחרון וניגנו אותו 22 דקות ברצף, זו הייתה התעלות רוחנית אדירה, זה
פתח אור אדיר של תפילה. המילים והלחן מאוד עוצמתיים, ומתאימים מאוד לימים אלה של תפילה".
אסרף הוסיף כי "העבודה עם חומרים ווקליים היא שונה בתכלית ממה שאנחנו מכירים. מגיעים לאולפן ופתאום אין גיטרה, אין קלידים, אין תופים - רק הקולות שלנו. זו הייתה חוויה מיוחדת ואנחנו מאוד שבעי רצון מהתוצאה הסופית".
המנהל הסביר שהלהקה בחרה בשם "ארמונ-יה" כמבטא כיסופים לבית המקדש השלישי: "ישנה אימרה של רבי נתן מברסלב ש'היכל הנגינה שוכן ליד היכל התשובה'. אני אומר שהיכל הנגינה הוא הוא היכל התשובה. מטרת הנגינה היא תפילה ללא מילים, אש של קדושה שיכולה להרים לנו את הנפש ולגעת בנשמה במקום פנימי. השמחה, האמונה והתפילה -אחד הם".