שתף קטע נבחר

 

Natal בישראל: שליטה ללא בקר

אילן שפילינגר, סמנכ"ל חומרה וטכנולוגיה של קונסולת ה- XBOX במיקרוסופט, הדגים את הטכנולוגיה שכולם מחכים לה בכנס Think Next. איך היה? ציפינו ליותר

מתוך שלל המיצגים והפיתוחים החדשים שהוצגו אתמול (ד') בכנס המחקר והפיתוח של מיקרוסופט, פרוייקט אחד עורר הרבה מאוד עניין וציפייה. הדגמה חיה של פיתוח הגיימינג והמדיה הבידורית המהפכני - "פרוייקט נטאל" (Project Natal), שיושק לקראת סוף השנה.

 

למי שעדיין לא מכיר, נטאל הוא שם הקוד עבור טכנולוגיית זיהוי התנועה של החברה. כחלק מקונסולת ה- XBOX של מיקרוסופט, הממשק החדש משחרר את השחקנים מכל בקר שליטה ייעודי אחר שהתרגלו אליו עד כה.

 

את המשחק משחקים באופן בו כל הגוף מעורב בצורה שמזכירה את ה- Wii של נינטנדו - רק בלי הצורך להחזיק שלטים בידיים.

 

 "נטאל זה שילוב של חומרה ותוכנה" אומר שפילינגר, "הייחודיות שלו היא בכך שהוא מזהה ועוקב אחר מבנה השלד במלואו"

 

רק הצצה

למרות שקונסולת ה- XBOX לא נמכרת בישראל באופן רשמי מסיבות של כדאיות ולוקאליזציה, ההדגמה של הטכנולוגיה הערב בכנס Think Next הייתה הראשונה מחוץ לגבולות ארה"ב. אולי בזכות העובדה שישנה מעורבות ישראלית מאוד גדולה בפיתוח בקר זיהוי התנועה של הקונסולה.

 

על אף הכבוד הגדול שנפל בחלקנו לחזות בפלא שנקרא Natal, ההתחלה הייתה קצת מקרטעת והמשכה היה מאכזב.

 

מלבד דקות ארוכות שבהן הסרטון סירב להתנגן כראוי, ההדגמה עצמה הייתה לא יותר מאשר הצגת הטכנולוגיה בצורה טהורה ויבשה למדי.

 

עוד ב-dtown: קנון S90 - לא עוד מצלמה קומפקטית

 

אל הבמה עלה זוג נסיינים שעמד מול הבקר של הקונסולה, כאשר על המסך המרכזי הוצגו הדמויות שלהן.

 

לגופו של עניין ולזכותה של הטכנולוגיה זה נראה יפה מאוד וגם עובד בצורה מרשימה ומדויקת.

 

במיוחד ברגע שבו שפילינגר נכנס ויצא מהפריים של הבקר והמחיש כיצד הטכנולוגיה יודעת לזהות יותר מאדם אחד שנמצא מולה.

  

אבל הציפייה האמיתית הייתה להדגמה אמיתית של נטאל בצורה שתמחיש את המוצר הסופי - משחקים. הדגמה שכזו לא בוצעה, ונשארנו עם שתי דקות של מסך ירוק ודמויות נעות.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים