טויוטה: צרות ללא הפסקה
היצרנית היפנית סופגת מהלומה אחר מהלומה. אחרי הריקול הבטיחותי ל-8.5 מיליון מכוניות מתוצרתה, מודיעה טויוטה על קריאה לתיקון של כ-600 אלף מכוניות מדגם סיינה ששווקו באזורים קרים. הסיבה: מלח שפוזר על הכביש כנגד קפיאה, עלול לגרום לחלודה
600,000 מדגמי המיניוואן טויוטה סיינה, אשר כמה עשרות ממנו הגיעו גם לישראל במהלך השנה האחרונה, נקראים למוסכי היצרנית. מדובר במכוניות שיוצרו בין השנים 1998 ו-2010, ונמכרו ב-20 מדינות שונות בארה"ב. הסיבה לקריאה לתיקון: התפשטות אפשרית של חלודה על כבל המחזיק את הגלגל החלופי. כתוצאה מכך עלול הכבל להיקרע, והגלגל אותו הוא אוחז עלול להשמט על הכביש בזמן נסיעה, ולסכן נהגים מאחור.
יבואנית טויוטה לישראל, חברת יוניון מוטורס, לא שיווקה כאן את הדגם, אך כמה עשרות ממנו - 62 לפי דיווח איגוד יבואני הרכב - יובאו ארצה באופן אישי רק בשנה האחרונה, ותשעה נוספים ב-2008.
בטויוטה מציינים כי דגמי הסיינה שנקראים למוסך, שווקו במדינות קרות במיוחד. לטענתם, המלח המפוזר שם על הכבישים בחודשי החורף, לצורך המסת השלג והקרח המצטבר על האספלט, עלול להוות הגורם לקורוזיה ולבעיות הנוצרות בעקבותיה. בטויוטה מוסיפים כי החברה אינה מודעת לתאונות כלשהן הקשורות לקריאה לתיקון, וכי הם מספקים בדיקות לכל בעלי דגמי הסיינה שיחפצו בכך. הרשות האמריקנית לבטיחות בדרכים (NHTSA) מדווחת על שישה מקרים שונים, בהם התלוננו בעלי טויוטה סיינה על נפילה של הגלגל החלופי.
יש להזכיר כי הקריאה לתיקון הסיינה מגיעה בתזמון גרוע מאד עבור היצרנית. בחודשים האחרונים עומדת טויוטה בעין הסערה, לאחר שקראה למוסך לכ-8.5 מיליון כלי רכב מתוצרתה. מדובר בקריאה לתיקון בטיחותי הגדולה ביותר בהיסטוריה של היצרנית, ומהגדולות בתעשיית הרכב מעולם.