הכל בגלל גל גדות
טינה פיי וסטיב קארל אולי יפילו אתכם על הרצפה ב"דייט לילי", אבל בראיון ל-ynet נחשפו כאנשים בכלל לא מצחיקים. "אני צריך למצוא את הדרך החוצה מהקונכיה שלי", מודה קארל. וגם, איך גל גדות ניצחה את ג'יזל?
האייטם הזה אולי ינפץ לכם אשליה. "דייט לילי" היא אמנם אחת הקומדיות היותר מצחיקות של התקופה. החיבור בין טינה פיי ("30 רוק") וסטיב קארל ("המשרד"), מביא הומור אינטיליגנטי ושנון, והכימיה בניהם מתפוצצת על המסך, כאילו הם היו כאן כל הזמן. אבל כשאנחנו נפגשים, טינה וסטיב מתגלים כשני אנשים שקטים ומפוחדים, קצת נוירוטים, ומעל הכל, לא מצחיקים.
במאי הסרט שון לוי לא מופתע. "ביימתי הרבה אייקונים של קומדיה", הוא אומר. "בשני הסרטים הראשונים שלי ביימתי את סטיב מרטין ואחרי זה עשיתי שני סרטים עם בן סטילר, שניהם אלילי קומדיות. חוץ מרובין וויליאמס, כולם שקטים, רציניים וחשוכים. כמעט כל הקומיקאים לא מצחיקים בחיים האמיתיים. טינה היא יוצאת מן הכלל, בכל פעם שיצאתי איתה היא הצחיקה אותי. סטיב שקט יותר. הוא לא עוזב את הסט כל היום. לא טלפון, לא אימייל, לא סלולרי, לא ספר. כלום. הוא רק יושב. הוא אוהב להשאר איפה שהעבודה נמצאת".
"אני לא מרגישה שום אחריות להיות מצחיקה בחיי היומיום שלי", מגלה טינה פיי בראיון ל-ynet. סטיב מצטרף: "זה אולי נשמע כמו בדיחה אבל אני לא אחד שמדבר הרבה. למען האמת אפילו הראיון הזה קשה לי. אני צריך למצוא את הדרך החוצה מהקונכיה שלי. אני לא יוצא. ואם כן, אני בדרך כלל הבן אדם הכי משעמם במסיבה. זאת האישיות שלי. אני לא מופיע כשאני לא מופיע".
אם כך, איך גילית שאתה קומיקאי?
"זה משהו שגיליתי על עצמי כשעליתי על במה והיה לי כייף. תמיד הייתי שקט ככה. אף פעם לא הייתי ליצן הכיתה או משהו כזה".
אבודים במנהטן. קארל ופיי
לוי מספר כי פיי וקארל אלתרו לא מעט ופרצו את גבולות התסריט הכתוב. "נתתי להם הרבה חופשיות. סטיב וטינה מדהימים באיפרוביזציה. אז צילמנו לפי התסריט ואחר כך נתתי להם לאלתר. הסרט הזה הפך בסופו של דבר להיות 20 אחוז אימפרוביזציה". כדוגמא נותן לוי את המונולוג על פנטזיית בית המלון של טינה.
"היא פשוט ישבה וכתבה את מונולוג הפנטזיה הזה. באיזשהו שלב חשבנו לקצר את הסצנה הזאת ולהוציא את המונולוג הזה וטינה ממש התעקשה שנשאיר אותו. היא אמרה לי 'שון, המונולוג הזה והדיאלוג במכונית, הם שני הקטעים היחידים בסרט שמבוגרים יגידו "אוקיי הסרט הזה מצחיק, אבל הוא גם אמיתי'. זה אומר משהו אמיתי".
אז יש בסרט גם תמונות מחיי הנישואין שלך, של טינה ושל סטיב?
"כשבנינו את הסיפור ביססנו אותו על חוויות אישיות שלנו מחיי הנישואין. הבעל של טינה משאיר את הדלתות פתוחות, ואשתי צועקת עלי כמעט כל יום על משהו שאני עושה לא טוב. הפרטים הקטנים שונים, אבל בגדול הבעיות הן אותן בעיות. לכן יש גם את הסצנה עם זוג 'העבריינים', מילה וג'יימס, שמראה כמה מהחוויות האונברסליות האלה".
קארל ופיי מתוך "דייט לילי". יכול להיות שהם לא מצחיקים?
"דייט לילי" מספר על הזוג פוסטר, זוג חנון שנכנס לשגרת נישואין משעממת, הכוללת לילה של יציאה למסעדה מידי שבוע. יום אחד הם מחליטים לעשות דייט מיוחד שבו הם יוצאים למסעדה פופולארית במנהטן. כשהם מגלים שצריך להזמין מקום במסעדה חודשיים מראש, הם עושים מעשה נועז ומתחזים לזוג שהזמין מקום לאותו ערב ולא הגיע. בקומדיה של טעויות הם מבינים שהזוג שאליו הם התחזו מסובך עם העולם התחתון.
הסצנה בה הם מאתרים את הזוג שאליו התחזו, אותם מגלמים מילה קוניס ("המופע של שנות ה-70") וג'יימס פרנקו ("ספיידר-מן"), היא אחת הסצנות הבולטות בסרט. "הסצנה של ג'יימס, מילה, סטיב וטינה זה סצנה של שבעה וחצי עמודי תסריט בחדר קטן, וזה הפך לאחד הסצנות המצחיקות בסרט וזה בגלל האילתור. ויש הרבה אילתור," אומר לוי. "זו דוגמא טובה לדעתי שאם אתה מלהק שחקנים מעולים, הם עושים דברים בתוך הסצנה שמפתיעים אותך והופכים להיות החלקים הטובים ביותר בסצנה".
אבל הסצנה שלוקחת בגדול כמצחיקה ביותר בסרט, היא סצנה בה סטיב וטינה מגיעים למועדון חשפנות ומחוייבים לרקוד ריקוד סקסי. "כל ריקוד החשפנות הזה היה אילתור" מספר סטיב. "חשבנו שעדיף שניגש לסצנה הזאת בלי לדעת מה אנחנו הולכים לעשות כי גם הדמויות לא ממש ידעו מה הן הולכות לעשות". טינה: "בכל פעם שלבשתי את התלבושת שאני לובשת שם, הרגשתי יותר מידי מודעת לעצמי."
סטיב, איך אתה יודע לרקוד ככה?
"(צוחק) האמת היא, כשצילמנו את הסרט עשינו איזה הפסקה ערב אחד ויצאנו לרקוד, ואני לא יכול לספר לך כמה טלפונים סלולארים צילמו אותי רוקד. הפסקתי לרקוד, כי זה הרגיש לי כאילו אני עושה פורנו".
טינה:"זה כמעט מטורף איך אנשים לא חושבים שאני יכולה לראות אותם כשמצלמים אותי עם הטלפונים מכל כך קרוב. הם חושבים שהם בלתי נראים. לפעמים אני גם אומרת להם 'היי, אני רואה אותך'".
עוד שחקן בסרט הוא מארק וולברג, בתפקיד אורח חביב וסקסי, שעוזר לזוג פוסטר לאתר את הזוג שאליו הם התחזו. "למארק היה חוש הומור ממש בריא בכל הגישה שלו לתפקיד הזה," מחמיא סטיב. "הוא הלך על הקטע הזה של בלי חולצה עד הסוף. גם בהפסקות בין הצילומים הוא נשאר בלי חולצה, כי היה לו מייק-אפ על הגוף, אבל הוא היה נהדר. הוא הגיע בשביל הכייף, הוא גם אילתר כמה שורות מצחיקות". טינה: "והוא גם דיבר עברית".
"גל היתה פנטסטית"
וולברג דיבר בעברית עם הסייד-קיק שלו, השחקנית הישראלית גל גדות. מסתבר שבזכות האודישן המצויין שלה, התסריט השתנה. "התפקיד הזה במקור היה אמור להיות של חברה ברזיאלית ורצינו שדוגמנית תעשה את זה", מספר לוי. "המחשבה במקור היתה על ג'יזל, אבל אז עשיתי אודישן לגל גדות, והיא היתה פנטסטית.
"היה לי קשה למצוא דוגמנית שמשחקת טבעי, וגם כל שחקן שיש לו תפקיד של שתי שורות תמיד מנסה לעשות את זה יותר גדול. היא היתה כזאת ישראלית קולית, לקחה את התפקיד בפרופורציות הנכונות ועשתה את זה מצוין. בזכות גל הפכתי את הדמות הזאת לישראלית, ונתתי לה את השם נתניה, שזה השם האמצעי של אשתי".
לוי הביא את אשתו לדמות של גדות, אולם קארל ופיי מקפידים להשאיר את בני זוגם מחוץ לסט. "ננסי ואני תמיד מזכירים אחד לשני שאכפת לנו, כמעט באופן יומיומי", מספר סטיב. "זה מה שנקרא תחזוק. כשאתה יודע שמישהו אוהב אותך ואכפת לו ממך, זה מוסיף המון לבטחון העצמי כאינדיבידואל וגם לקשר". טינה מתלוצצת: "אני ממליצה לכל זוג נשוי לגנוב רכבים. אני גם תמיד נושאת איתי אקדח".
וולברג עם בני הזוג קארל ופיי ב"דייט לילי"
יש לה סיבה טובה לשאת אקדח. הימין הסהרורי בארצות הברית בטח לא זוכר לטובה את חיקויי שרה פיילין. אבל לא שהיא מתלוננת: "אני לא כל כך מעודכנת במה שקורה עם שרה פיילין עכשיו, כל מה שאני יודעת זה שעל כל מערכון שבו אני עושה אותה אני מרוויחה 400 דולר, אז זה טוב בשבילי".
מה היה קורה אם הדמויות שלכם ב"30 רוק" וב"המשרד" היו יוצאות לדייט?
סטיב: "זה היה דייט נוראי".
טינה: "או שזה היה דייט מושלם. אי אפשר לדעת. הסרט הזה זה הקרוב ביותר למה שאולי יכל היה לקרות".