פורמולה 1: באטון מנצח בשנגחאי
במירוץ סוער נוסף שהושפע באופן ישיר ממזג האוויר, ניצח אלוף העולם המכהן, ג'נסון באטן. הנהג הבריטי חצה עם מכונית המקלארן את קו הסיום, לפני בן קבוצתו, לואיס המילטון. שומאכר, בעבר "מלך הגשם", סיים 10 בלבד
מזג האוויר שוב גנב את ההצגה. אלוף העולם, ג'נסן באטון, ניצח במירוץ הפורמולה 1 בשנגחאי, שנערך היום (א') בבוקר. את ניצחונו השני העונה, יכול נהג המקלארן לזקוף לזכות בחירת צמיגים נכונה - ממש כמו במקרה של המירוץ הקודם בו ניצח, באוסטרליה. ושלא במקרה, בשני המירוצים התברר כי מזג אוויר בלתי-יציב הוא הערובה היחידה כיום, בסבב הפורמולה 1, לאקשן של ממש על המסלול.
אלוף העולם ב-2009, שקבע במקצה המוקדמות רק את הזמן החמישי בטיבו, בחר להישאר לאחר הזינוק עם צמיגי סליקס, וזאת למרות שטפטוף קל שהחל לרדת גרם למרבית הנהגים המובילים להחליף לצמיגי ביניים. החלטה זו קידמה את באטון למקום השני, ולאחר שניצל טעות של המוביל עד ההקפה ה-19, ניקו רוזברג מקבוצת מרצדס, תפס האלוף האנגלי את המקום הראשון, ושמר עליו עד סוף המירוץ.
באטון בדרך לניצחון שני בעונת 2010 (צילום: רויטרס)
במקום השני סיים בן-קבוצתו של באטון, אלוף העולם לשעבר (2008) לואיס המילטון, ששוב הרשים - ביכולת נהיגה ובאגרסיביות ספורטיבית. המילטון הוכיח כי הוא "לא לוקח שבויים" במירוצים, כאשר ניסה לעקוף את סבסטיאן ווטל מקבוצת רד-בול בכניסה לפיטס, ולאחר מכן גם ביציאה. הניסיון עלול אמנם לעלות לו בעונש - שופטי המירוץ יבחנו את התקרית בשעות הקרובות - אך גישתו של המילטון מוסיפה הרבה עניין למירוצי הפורמולה 1.
ניקו רוזברג, נהגה הצעיר של קבוצת מרצדס, סיים במקום השלישי - יותר מדקה לפני בן-קבוצתו, מיכאל שומאכר, שסיים עשירי. רוזברג, שכמו באטון בחר בתחילת המירוץ להישאר עם צמיגי סליקס, ניצל את עצירות המובילים כדי לתפוס את ההובלה. בהקפה ה-19, לאחר שהגשם התחזק, נעקף רוזברג על-ידי באטון בפנייה מספר 11, ומאוחר יותר - לאחר שעצר להחלפת צמיגים בהקפה 38 - איבד את המקום השני לטובת המילטון.
במקום הרביעי סיים עוד אלוף עולם לשעבר (2005-2006), פרננדו אלונסו, נהגה הספרדי של קבוצת פרארי. אלונסו, שזינק שלישי, עקף בזינוק את שתי מכוניות הרד-בול של סבסטיאן ווטל ומארק וובר, ותפס את ההובלה. אולם, שופטי המירוץ קבעו כי אלונסו זינק לפני הזמן, והטילו עליו עונש "עצור וסע". אלא שלמרות העונש, ולמרות שהחליף צמיגים לא פחות משלוש פעמים, הצליח אלונסו לטפס עד המקום הרביעי.
במקומות חמש ושבע סיימו צמד נהגי רנו, רוברט קוביצה וויטאלי פטרוב, שממשיכים להפגין יכולת מצוינת. רנו, שעד תחילת העונה לא נחשבה לבעלת סיכוי גבוה להצלחה, מתבררת כהפתעת העונה עד כה, ומצליחה להתברג בין חמש הקבוצות החזקות. פטרוב, הנהג הרוסי הראשון בתולדות הפורמולה 1 - שמפגין יכולת נהיגה מרשימה - עקף את מאבק וובר מרד-בול הקפה אחת בלבד לפני הסיום.
סבסטיאן ווטל, שזינק מהמקום הראשון - "פול פוזישן" רביעי בעונה הנוכחית - סיים רק שישי. ווטל, שכרגיל הרשים לכל אורך סוף השבוע, בחר להחליף לצמיגי ביניים בתחילת המירוץ, ולא איים על ההובלה לאחר מכן. בן-קבוצתו, מארק וובר, סיים במקום השמיני, לאחר שזינק מהמקום השני.
במקומות תשע ועשר סיימו פליפה מאסה מפרארי ומיכאל שומאכר ממרצדס. עבור שומאכר, המירוץ בשנגחאי יירשם כעוד הופעה מאכזבת, גם לאור הפער בינו ובן-קבוצתו הצעיר, רוזברג, וגם בגלל חוסר יכולתו לעמוד בקצב של קבוצת המובילים.
סין: תוצאות המירוץ
1. ג'נסון באטן, מקלארן
2. לואיס המילטון, מקלארן
3. ניקו רוזברג, מרצדס
4. פרננדו אלונסו, פרארי
5. רוברט קוביצה, רנו
6. סבסטיאן ווטל, רד-בול
7. ויטאלי פטרוב, רנו
8. מארק וובר, רד-בול
9. פליפה מאסה, פרארי
10. מיכאל שומאכר, מרצדס
אליפות הנהגים
1. ג'נסון באטן, 60 נקודות
2. ניקו רוזברג, 50
3. פרננדו אלונסו, 49
4. לואיס המילטון, 49
5. סבסטיאן ווטל, 45
6. פליפה מאסה, 41
7. רוברט קוביצה, 40
8. מארק וובר, 28
9. אדריאן סוטיל, 10
10. מיכאל שומאכר, 10
אליפות יצרנים
1. מקלארן, 109 נקודות
2. פרארי, 90
3. רד-בול, 73
4. מרצדס, 60
5. רנו, 46
6. פורס-אינדיה, 18