שתף קטע נבחר
 

משרד התחבורה: הסינים לא, אבל בעצם כן

שלושה חודשים לאחר שהודיע כי המכוניות הסיניות של SAIC אינן עומדות בדרישות התקינה, משנה משרד התחבורה את גישתו ומאשר לבצע בדיקות תקינה למכוניות. אם תעמוד ה-MG550 בבדיקות, יאושר שיווק 360 יחידות ממנה עוד השנה

זיג-זג בנוסח סיני. משרד התחבורה אישר אתמול (א') לבצע בדיקות תקינה במכונית סינית מתוצרת SAIC (שנגחאי אוטומוטיב), וזאת למרות שלפני שלושה חודשים בלבד, הבהירו בכירים במשרד כי "הרכב אינו עומד בדרישות החובה". במשרד הסבירו ל-ynet כי האישור ניתן במסגרת פשרה שהושגה בבית משפט לעניינים מנהליים, בעקבות עתירה שהגישה יבואנית SAIC, חברת לובינסקי, נגד החלטה קודמת של המשרד שלא לאפשר את שיווק המכונית בישראל.

 

אם תעמוד המכונית, מדגם MG550, בבדיקת אב-טיפוס - בדיקת חובה, הנערכת לכל מכונית חדשה לפני שיווקה בישראל - יאפשר המשרד יבוא של 360 יחידות עד סוף השנה. במשרד הסבירו ל-ynet כי המכונית אמנם עומדת בתקינה האירופית, "אך עדיין לא קיבלה רישוי אירופי". לאחר שיוסדר עניין הרישוי, כך מבהירים במשרד, יותר שיווק המכונית ללא מגבלות.

 

על-פי דיווחים של סוכנויות הידיעות, SAIC מתכננת להתחיל בשיווק דגמי MG באירופה עד סוף 2010. "אנחנו רוצים שהמפעל שלנו באנגליה יתחיל כבר לפעול", אמר לרויטרס בתחילת השנה יו"ר היצרנית, הו מאו-יואן. "דגמי MG לא ישווקו רק באנגליה, אלא גם במדינות אירופיות אחרות, באמצעות רשת המפיצים הקיימת של המותג". בחברת לובינסקי, המייבאת לישראל גם את פיז'ו וסיטרואן, סירבו להתייחס להחלטת משרד התחבורה.

 

השקת מותג MG בישראל, מרץ 2009

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

"במילה אחת - תסכול"

שיווק הדגם הראשון של היצרנית הסינית בישראל - MG550 - תוכנן להתחיל בינואר 2010. אולם, במשרד התחבורה הודיעו כי מאחר שהמכונית אינה עומדת בתקינה האירופית, לא ניתן לשווקה בישראל. בעקבות החלטה זו, הגישה היבואנית עתירה לבית משפט לעניינים מנהליים, ובה נטען כי הסיבה לאיסור שהטיל המשרד על שיווק המכונית היא אי-עמידתה לכאורה באחת התקנות, הנוגעת למחזור.

 

עוד נטען בעתירת היבואנית, כי מאחורי ההחלטה שלא לאשר את השיווק עומדים שיקולים שאינם מקצועיים, כמו למשל חוסר נכונותם של פקידי משרד התחבורה לאפשר שיווק של מכונית שעדיין אינה משווקת באופן סדיר באירופה. ראוי להזכיר, כי ישראל אימצה בעבר את תקינת הרכב האירופית.

 

בדברים שאמר בתחילת השנה, התייחס מנכ"ל היבואנית, דורי מנור, למחלוקת עם משרד התחבורה במלים קשות: "אף אחד לא יכול להסביר לנו מדוע המכונית הסינית MG550, לא יכולה לקבל אישור יבוא לישראל. הגשנו את כל מסמכי התקינה המחויבים למשרד התחבורה, אך בינתיים אפשר לסכם את הנושא במילה אחת - תסכול".

 

אותו מחיר, יותר אבזור

ה-MG550 שתגיע לישראל, היא מכונית משפחתית גדולה, שאמורה להתחרות עם מכוניות כמו מאזדה 6, טויוטה אוונסיס והונדה אקורד. המכונית הוצגה לראשונה ב-2006, והיא תגיע לישראל עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.8 ליטר (160 כ"ס) ותיבת הילוכים אוטומטית בעלת חמישה הילוכים, מתוצרת איסין היפנית.

 

לפני כשנה, כאשר הושקה המכונית באופן רשמי בישראל, אמרו בכירי היבואנית כי מחירה יהיה דומה לזה של המתחרות העיקריות, אך היא תוצע עם רמת אבזור גבוהה מהמקובל בקטגוריה. בלובינסקי גם ציינו כי למכונית יהיה אבזור בטיחות מלא, הכולל שש כריות אוויר ובקרת יציבות אלקטרונית (ESP או ESC). יש לציין כי במשרד התחבורה התייחסו היום לעניין הבטיחות, והבהירו כי המכונית עומדת בכל הדרישות הנהוגות במסגרת התקינה האירופית.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
MG550, בהשקתה הרשמית בישראל לפני כשנה
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים