טויוטה מזמינה את הלנד קרוזר למוסך
18 מכוניות מדגם לנד קרוזר בגרסתו המפוארת, שנמכרו בארץ מתחילת השנה, יוזמנו בימים הקרובים למוסכי היבואנית. זאת לצורך עדכון תוכנת בקרת היציבות בכלי רכב עם מערכת מתלים מתכווננת. בעולם הזמינה טויוטה למוסך 34 אלף כלי רכב דומים
טויוטה שוב מזמינה בעלי מכוניות למוסך. 18 מכוניות מדגם לנד קרוזר "לימיטד", הגרסה המאובזרת ביותר של רכב הפנאי שמשווקת טויוטה בישראל, יוזמנו בימים הקרובים למוסכי היבואנית. הסיבה: עדכון תוכנה למערכת בקרת היציבות. הקריאה המקומית לתיקון היא חלק מקריאה עולמית ל-34 אלף מכוניות דומות, אותה פרסמה בימים האחרונים יצרנית הרכב היפנית. קריאה זו מגיעה לאחר שטויוטה הכירה בבעיה אפשרית העלולה לבוא לידי ביטוי בתמרונים חריפים, בכלי רכב מתוצרתה העושים שימוש במערכת מתלי KDSS. הבעיה התגלתה לראשונה במבחן שערך המגזין האמריקני קונסיומר ריפורט, לרכב הפנאי הגדול מתוצרת לקסוס - GX460
בעקבות מבחן שערך המגזין הבלתי-תלוי לרכב, התברר כי בתמרונים חריפים עלול חלקו האחורי להחליק, וכתוצאה מכך להעמיד את הרכב בסכנת התהפכות. בצעד נדיר, העניק המגזין למכונית היקרה ציון "לא מומלץ לרכישה". יצרנית הרכב טויוטה הודיעה בתחילה כי תבדוק את ממצאי המגזין ותגיב בהתאם לממצאים. ואכן, היצרנית מצאה כי מערכת בקרת היציבות ברכב, האמורה למנוע מצבים דומים, אינה מתפקדת לשביעות רצונה. בשלב ראשון עצרו בטויוטה את שיווק הדגם וכעת, כשבוע לאחר פרסום הפרשה לראשונה, מפרסמת טויוטה קריאה לתיקון האמור לשפר את התנהגות הרכב.
יש לציין כי הדגם היחיד של טויוטה לנד קרוזר הנכלל בקריאה לתיקון, הוא זה בו מותקנת מערכת מתלים אקטיבית - KDSS, להסבר מונפש של מערכת זו לחץ כאן. מערכת זו הוצגה לראשונה בלקסוס GX470 בשנת 2004, בשנת 2008 עברה המערכת גם לחלק מדגמי טויוטה לנד קרוזר פראדו. יבואנית טויוטה בישראל, חברת יוניון מוטורס, מסרה כי עדכון התוכנה יארך מספר דקות בלבד, ויבוצע ללא תשלום.
יש להזכיר כי בעיות קודמות בדגמים שונים הובילו את החברה לבצע את מספר קריאות לתיקון ב-8.5 מיליון מכלי רכבה, חלקן הגדול בשל האצות בלתי נשלטות. יש לציין כי טויוטה הסתירה את אותן בעיות בטיחותיות במשך תקופת מה ועל כך היא נתבעת כעת בארה"ב. במקרה דנן לקח לטויוטה יום בודד לפני שעצרה את שיווק דגם הלקסוס הבעייתי, וכשבוע לפני שפרסמה את הקריאה לתיקון.