שתף קטע נבחר

מונית מילאנזית חשמלית מבית פולקסווגן

מונית חשמלית, זה מה שבחרו בפולקסווגן להציג בתערוכה המתקיימת בהאנובר, השם שנבחר לעומת זאת כלל לא גרמני – מילאנו טקסי. מכונית התצוגה אינה צפויה לעבור לייצור

מונית תצוגה חשמלית תוצג על ידי פולקסווגן, המילאנו טקסי. בפולקסווגן בחרו להדגיש כי מכונית התצוגה מילאנו, בנויה בתצורת מיניוואן ונתפרה לצרכיהם של נהגי מוניות, עם כמה מאפיינים יעודיים. סכימת הצביעה בשחור וירוק משחזרת את הצביעה של המוניות של פעם במילאנו, איטליה, דבר שבא על ידם להמחיש כי הקונספט החדש יכול להתאים את עצמו לכל מטרופולין ברחבי העולם. בפולקסווגן מוסיפים כי מילאנו היא פתח לעתיד של החברה, משום שניתן למצוא שם כמה ממאפייני הדור הבא של עיצוב דגמי החברה.


 

יחד עם הרצון של פולקסווגן לקשר את מילאנו עם חדשנות ועתידנות, לא שוכחים לקשר שם את מראה המכונית החדשה לוואן האייקוני של פולקסווגן משנות החמישים והשישים, למה לא. לנו מזכיר חלקה הקדמי של המכונית את פולקווגן UP, פחות נכון מבחינתם של פולקסווגן. מרבית האלמנטים העיצוביים של המכונית נגזרים מצרכים נקודתיים בכלל, כך למשל "דלת אחת פחות, היא יותר בשביל מונית" מסביר מעצב פולקסווגן הראשי וולטר דה סילבה, שממשיך ואומר כי זו הדרך הבטוחה לעלות ולרדת ממכונית במתאר עירוני. אי לכך מילאנו מציגה דלת הזזה אחת רחבה במיוחד הנפתחת לכיוון הקדמי של המכונית, בכדי לאפשר כניסה ויציאה נוחה ורחבה ככל הניתן. ליד הנהג ממוקם תא המטען, אם תהיתם כיצד יצא משם נוסע בעת שהדלת הצדית פתוחה. למילאנו גג זכוכית פנורמי, מתוך רצון החברה לאפשר לנוסעי המונית ליהנות מהארכיטקטורה של העיר בא הוא נוסע.

 

בפולקסווגן מציינים את מרווח הראש המצויין של מילאנו שנגזר מממד גובה בן 160 ס"מ, רוחבה של מילאנו עומד על 166 ס"מ עם אורך כולל של 373 ס"מ. הם ממשיכים ומספרים כי הנוסע שיושב מאחורי המטען יכול למתוח את רגליו כאוות נפשו, כאשר המרחב המוצע לנוסע שמאחורי הנהג זהה לנהוג במכוניות יוקרה. באמצעות מסך מגע שמונה אינץ' הממוקם לצד הנהג, יוכל הנוסע לראות בבירור את מונה הנסיעה כמו כן לשלם באמצעותו על הנסיעה. מסך המגע יעניק בנוסף מידע לנוסעים דוגמת "מקומות עניין" שעוברים בסמוך לאליהם, כמו אפשרות לשלוט על בקרת האקלים בסביבתם. מילאנו לא מכוונת לפנק רק את הנוסעים, גם הנהגים יזכו למאפייני נוחות משודרגים עם מושבי ספורט ארגונומיים שתוכננו לישיבה ארוכה, ולוח מחוונים בו מסך מגע ידידותי למשתמש.


 

המנוע החשמלי עליו נסמכת מילאנו יכול להגיע להספק של 116.5 כ"ס בשיאו, כאשר מרבית הזמן ההספק המתמשך יעמוד על 68.5 כ"ס לטובת חיסכון באנרגיה כמובן. מילאנו תוכל להגיע למהירות מרבית של 120 קמ"ש ולנסוע לטווח של 300 קילומטרים בין טעינות, בהיסמך על סוללות ליתיום יון הממוקמות בחלק התחתון של המכונית ומספקות יכולת טעינה של 45 קילו וואט שעה. טעינה מהירה בת שעה אחת תוכל למלא עד 80% מקיבולת הסוללות, בהתאם לתשתית המקומית. משקל המכונית עומד על 1,500 ק"ג, אגב.

 

בשנת 2013 מצהירים בפולקסווגן, כי ישווקו את המכוניות החשמליות הראשונות מתוצרתם. מילאנו לעת עתה היא לא חלק מהתוכנית החשמלית של החברה, אי לכך היא צפויה להישאר כמכונית תצוגה ולא לעבור אל פסי הייצור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קאנצלרית גרמניה ויו"ר פולקסווגן מטעינים את מילאנו בהאנובר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים