רמת סחירות רכב משומש - במגמת התאוששות
45% מהמכוניות הקטנות שהוצעו למכירה בסוף מרץ, נמכרו תוך פרק זמן של כשבועיים. בכך חזרה רמת הסחירות של רכב קטן ומשומש לזו של אמצע 2008, אחרי צניחה חדה אשתקד
עליה ניכרת ברמת הסחירות של מכוניות קטנות (מיני וסופר-מיני) בשוק המשומשות: 45% מהמכוניות בקטגוריות אלה שהוצעו למכירה באמצע חודש מארס, נמכרו תוך שבועיים. כך עולה מסקר סחירות שערך השמאי לוי יצחק עבור "ממון". לפי נתוני הסקר, 141 מכוניות קטנות נמכרו בשוק המשומשות, מתוך 315 שהוצעו למכירה באמצע חודש מארס. זאת לעומת רמת סחירות של כ-32% בלבד בסקר שנערך באוגוסט 2009. נתון בולט נוסף - ההיצע בסקר אשתקד היה גדול משמעותית - 552 מכוניות הוצעו למכירה באמצע חודש אוגוסט, מתוכן נמכרו 176 תוך שבועיים.
להערכתו של לוי יצחק, ההתעוררות הבולטת בסחירות קטגוריית המכוניות הקטנות, עשויה להעיד על תחילת תהליך התאוששות בשוק המשומשות, ורכישת כלי רכב נוספים למשפחה שבבעלותה כבר כלי רכב אחד. בתקופת מיתון ומשבר פיננסי, כך הוא אומר, ויתרו רבים על מכונית שנייה במשפחה, כדי לחסוך בהוצאות.
המכונית המובילה בהיצע המשומשות הקטנות באמצע חודש מרץ, היתה פיאט פונטו, ממנה הוצעו 28 מכוניות ונמכרו 15 - כ-54% אחוזי סחירות. מכונית אחרת של פיאט, הפנדה הקטנה יותר, נחטפה מהמוכרים. חמש ממנה הוצעו למכירה, וארבע מהן נמכרו תוך שבועיים (80% סחירות). רמה דומה של סחיורת הציגה הקטנה מבית דייהטסו. תשע מכוניות YRV מהוצעו למכירה, ושבע מהן נמכרו תוך שבועיים.
מכוניות נוספות שזכו לסחירות גבוהה היו סקודה פאביה (71%), הונדה ג'אז ופולקסווגן פולו - שתיהן עם כ-60%. יונדאי אטוס, סובארו ג'סטי וסיטרואן סקסו הישנות, זכו ל-50% סחירות. יונדאי גטס וסוזוקי סוויפט רשמו אף הן רמת סחירות נאה, של כ-47%.
בתחתית טבלת סחירות המכוניות הקטנות מדורגות סיטרואן C3, אופל קורסה וניסאן מיקרה. כולן עם כ-30% סחירות. גם דייהסטו שרייד הישנה, שבמשך שנים ארוכות נחשבה למכונית מאד מבוקשת על-ידי נהגים צעירים, רשמה תוצאה נמוכה במיוחד. רק שלוש מתוך 13 מכוניות שהוצעו, נמכרו תוך כשבועיים - 23%.