קריאה אישית - בוא לגרוט את המכונית הישנה
כשלושים אלף בעלי מכוניות ישנות יקבלו מכתבים הקוראים לבוא ולגרוט את מכוניותיהם, רווח הבעלים עומד על 3,000 שקלים. שר התחבורה "מכוניות ישנות פחות בטוחות וגורמות לזיהום אוויר"
האצה בתוכנית לגריטת כלי רכב ישנים. משרד התחבורה שיגר היום (ג') הזמנה אישית לכל בעלי המכוניות משנת ייצור 1990 ומטה, לבוא ולגרוט את מכוניותיהם. תוכנית זו שהחלה לפני כארבעה חודשים, מעודדת בעלי מכוניות ישנות לבוא ולגרוט אותן תמורת 3,000 שקלים אותם תעניק המדינה. יש לציין כי תוכניות גריטה מופעלות במספר מדינות במערב אירופה, אנליסטים מייחסים חלק מהתעוררות שנרשמה בשוקי הרכב שם, לאותן תוכניות.
בישראל נעות כשלושים אלף מכוניות ישנות שגילן עולה על עשרים שנים, על פי נתוני משרד התחבורה, כל אחד מהבעלים של אותן מכוניות ישנות יקבל מכתב הקורא לו לבוא ולגרוט את מכוניתו. מאז החלה התוכנית לפני כארבעה חודשים, נגרטו קרוב ל-3,500 מכוניות ישנות ביניהן כמה עשרות משנות הייצור 1995 ומטה, שהורדו מהכביש בשל בעיות בטיחותיות חמורות. כ-3,500 מכוניות בנות 20 ויותר נגרטו מתחילת התוכנית, תמורתן שילמה המדינה יותר מעשרה מיליון שקלים לבעלים.
שר התחבורה ישראל כץ אמר כי האצת תוכנית הגריטה, באה להוריד מהכביש מכוניות ישנות ופחות בטוחות שגורמות לזיהום אוויר מואץ. על פי הנתונים שנמסרו מובילה סובארו את טבלת כלי הרכב הנגרטים בישראל, עם 35% מכלל המכוניות. במקום השני נמצאת מיצובישי עם 10%, פורד ודייהטסו ממוקמות במקומות הבאים עם 8% כל אחת מכלל המכוניות שנגרטו עד כה. הגריטה מתבצעת בחמישה מרכזים הפזורים ברחבי ארץ, שהתווספו לפני כחודש למרכז הבודד שפעל באשדוד.
תוכנית הגריטה הממשלתית באה בכדי להצעיר את צי הרכב בישראל, דבר שיוביל להעלאת הבטיחות בדרכים ולהפחתת נתוני זיהום האוויר מכלי הרכב. בתמורה למכוניות שייגרטו זוכה המדינה לא רק בשווי המתכת והחלקים הניתנים למחזור, אלא גם בחיסכון מהותי כתוצאה מהפחתת נתוני הפצועים וההרוגים בתאונות דרכים. כמו כן זוכה המדינה למיסוי רב יותר עם רכישה מוגברת של מכוניות חדשות, באופן עקיף בשל תוכנית זו.