כמעט תאונה בעכו: מחסום רכבת ירד על אוטובוס
אוטובוס "אגד" שחצה רמזור מהבהב נתקע רגע לפני המסילה כשמחסום הרכבת ירד על הגג ומנע ממנו להמשיך. למרבה המזל, דיווח פקח הרכבת לנהג הקטר להאט - והאירוע הסתיים ללא נפגעים. אגד: "אם הנהג לא היה עוצר, זה עלול היה להיות אסון"
בסביבות השעה 17:15 התקרב אוטובוס "אגד" אל מפגש מסילת הרכבת עם אחד מכבישי הגישה לתוך העיר, סמוך לאצטדיון הכדורגל הישן. במקום נרשמו באותה השעה עומסי תנועה כבדים, ובעת שהאוטובוס התקרב לחציית המסילה - החל האור האדום ברמזור להבהב. עוד לפני שהצליח להתקדם הלאה ירד המחסום החשמלי על גג האוטובוס ומנע ממנו להמשיך לנסוע.
הרכבת חולפת על-פני האוטובוס. מרחק נגיעה (צילום: רואי קרן)
"הייתי בדרכי לתחנה המרכזית ולפתע שמעתי פעמון מצלצל. הסתכלתי על המפגש וראיתי את המחסום פשוט יורד על האוטובוס",
קרן ציין כי בשל התנועה הכבדה, לא הבחינו נהגים רבים שהיו באזור בהתרחשות. בהנהלת רכבת ישראל מסרו כי אנשיה נאלצים להתמודד מדי שנה עם לא פחות מ-400 אירועים דומים. "מפקח המפגש דיווח על האירוע בכל הערוצים והצליח לעצור את הרכבת במועד. מיד לאחר האירוע פנינו לחברת 'אגד', וגם היא תערוך בירור", מסרו בחברה.
מאבק על קברים מעכב הפרדה מפלסית
במפגש הרכבת המדובר החלו כבר לפני כשש שנים עבודות להפרדה מפלסית בין הכביש במקום לבין תוואי מסילת הרכבת, שעוכבו למשך תקופה ארוכה בשל גילוי קברים באזור. לאחר שהושג הסדר בעניין התחדשו העבודות שם רק לאחרונה, במקביל להרחבת המסילה בקו נהריה-קריית מוצקין.
ב"אגד" הסבירו כי נהג האוטובוס נכנס אל מפגש המסילה כיוון שלא שמע את
פעמון האזהרה המתריע מפני ירידת המחסום, בשל הרעש העז שהיה ברכב. "כשהבחין הנהג במחסום היורד הוא ביצע בלימת חירום, כך שהאוטובוס, למרות שכבר עבר את קו העצירה, לא עלה על המסילה. בנסיבות הללו, הוא בחר באפשרות שנראתה לו סבירה", הסביר דובר החברה - רון רטנר.
עם זאת, הוא ציין כי "כל ניסיון לחצות את המסילה עם כל 12 המטרים של האוטובוס בזמן הקצר שנותר היה עלול להסתיים באסון. אנחנו מתייחסים לאירוע בחומרה הראויה, וכבר מחר יזומן הנהג לקצין הבטיחות של החברה במחוז הצפון, כדי ללמוד את נסיבות המקרה ולהעביר לו תדרוך".
המידע הראשוני הגיע באימייל האדום .