מיצג ענק - בקבוק אלכוהול ממכוניות מרוסקות
ערימה המורכבת מחלקי כ-100 מכוניות הרוסות בצורת בקבוק אלכוהול, הוצבה הבוקר (ה') לצד נתיבי איילון על-ידי חברת הפרסום נור. המטרה המוצהרת: הגברת המודעות לסכנות שבנהיגה תחת השפעת אלכוהול
ערימת מכוניות מרוסקות בצורת בקבוק ענק, תזהיר את הנוסעים לאורך נתיבי איילון מפני נהיגה תחת השפעת אלכוהול. איש הפרסום משה נור החליט לרתום את החברה שבבעלותו למלחמה נגד נהיגה תחת השפעת אלכוהול. לצורך כך הציב הבוקר (ה') לצד נתיבי איילון מיצג ענק - ערימת מכוניות מרוסקות בגובה של כ-17 מטר המדמות בקבוק אלכוהול. "אני מקווה ומאמין שנצליח לעורר מודעות בקרב צעירים, הורים וכלל קהל הנהגים בישראל, לגלות יותר אחריות ולעשות הפרדה מוחלטת בין שתיית אלכוהול ובין נהיגה", אמר נור. ההשקעה במיזם, שמומן באופן בלעדי על-ידי חברת הפרסום, מוערכת בכ-300 אלף שקל.
בקבוק המכוניות המרוסקות, כפי שנראה הבוקר (צילום: ירון ברנר)
ערימת מכוניות במשקל של כ-15 טון, אשר הוצבה באזור מחלף גלילות בקרבת נתיבי איילון וכביש 5, נרכשה על-ידי נור ממגרשי גרוטאות באזור. כל אחת מהמכוניות, כך אומרים בחברת הפרסום, עלתה כ-1,000 עד 1,500 שקלים. "יש במיצג מסר מאד מוחשי ומזעזע, המחבר מיד בין שתיית אלכוהול לתאונות הדרכים", אומר נור ומוסיף כי "אני מקווה שנצליח לייצר את המסקנות הנכונות בעניין".
כל מכונית עלתה כ-1,000 עד 1,500 שקל, למרות מצבן (צילום: ירון ברנר)
בהפקת המייזם לוקחים חלק גם עיריית רמת השרון שבתחומה יוצב "בקבוק המכוניות המרוסקות", משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי שאחראי על רעיון הצבת המכוניות המרוסקות, ועמותת אור ירוק. יש להזכיר כי בעבר התנגדה העמותה נחרצות להצבת שלטי חוצות גדולים לאורך נתיבי איילון. התנגדות זו עמדה במרכז סערה ציבורית בנושא שלטי חוצות גדולים לאורך כבישים מהירים. מול מחקרים שקבעו כי שילוט בולט מסיח את דעת הנהג, אליהם הצטרפו אנשי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים התייצבו בעלי חברות פרסום החוצות וטענו כי אין כל הוכחה לסכנות שכאלה.