מיצובישי פיז'ו וסיטרואן - קרוס-אובר משותף
יצרנית הרכב היפנית וקונצרן PSA הצרפתי, חתמו על הסכם לפיתוח משותף של רכב פנאי חדש, שיבוסס על ה-ASX החדש. במקביל, שלוש היצרניות הקימו פס ייצור משותף ברוסיה
פיז'ו-סיטרואן ומיצובישי מרחיבות את שיתוף הפעולה. שלוש היצרניות הודיעו על הסכם שיתוף פעולה חדש. מטרת שיתוף הפעולה הנוכחי - דגם פנאי חדש לכל אחת מהיצרניות, על בסיס אותו יעניק ה-ASX החדש של מיצובישי. השלוש גם הודיעו על השלמת הקמתו של פס ייצור משותף וחדש בקלוגה, רוסיה. 70% מהבעלות על המפעל תהיה בידי הצרפתים, ו-30% בידי היפנים. המפעל מייצר פיז'ו 308, אך ירחיב פעילותו גם לדגמים נוספים.
מיצובישי ASX (המשווק כ-RVR ביפן) ישווק כבר השנה באירופה, וצפוי להגיע לישראל בשנה הבאה. בפיז'ו-סיטרואן מדגישים כי דגמי הקרוס אובר החדשים שיושקו ב-2012, יזכו לעיצוב שונה, וכי צפי המכירות השנתי עומד על כ-50 אלף יחידות לשני הדגמים. מיצובישי הודיעה כי נפח הייצור הצפוי לגדול בעקבות השת"פ, יאפשר לה להגדיל את הרווחים בעתיד.
כדאי להזכיר כי ב-2005 חתמו שלוש היצרניות על הסכם ראשון, בעקבותיו שווקו פיז'ו 4007, סיטרואן C-קרוסר ומיצובישי אאוטלנדר, שהעניק את הבסיס לצרפתיות. פיז'ו-סיטרואן ייצרו גם מכוניות חשמליות על בסיס מיצובישי i-MiEV החשמלית.


