בעקבות פרשת הריקול - ערכה של טויוטה צנח
היצרנית היפנית איבדה כמעט 30% משוויה בעקבות פרשת קריאות התיקון שלא דווחו בזמן, והסערה התקשורתית שהגיעה בעקבותיהן. ב.מ.וו הגרמנית מובילה מעתה את דירוג יצרניות הרכב
יצרנית הרכב השווה ביותר היא ב.מ.וו הגרמנית. חברת מילוורד בראון (Millward Brown), שעורכת זו השנה החמישית את רשימת החברות בעלות שווי השוק הגבוה ביותר, קובעת כי יצרנית מכוניות היוקרה הגרמנית תפסה את מקומה של טויוטה היפנית, והיא כעת בעלת שווי השוק הגבוה ביותר בין יצרניות הרכב. את רשימת החברות מובילה אגב גוגל, עם עליה של כ-14% לעומת אשתקד ושווי שוק של 114 מיליארד דולר. ב.מ.וו שווה מעט פחות מ-22 מיליארד.
בכך ממוקמת ב.מ.וו במקום ה-25 בין המותגים, לפני טויוטה שאיבדה כ-27% בחודשים האחרונים, ושווה היום מעט פחות מ-22 מיליארד דולר. באתר האוטומוטיב ניוז שדיווח על הסקירה, מעריכים אנליסטים כי הירידה של טויוטה היא זמנית בלבד. לאחר שתתאושש מהסערה התקשורתית בעקבות קריאות התיקון הרבות, צפויה יצרנית הרכב היפנית לחזור למקום הראשון בין חברות הרכב.
במקום השלישי בין היצרניות (46 בכללי) נמצאת הונדה, עם עם שווי של 14.3 מיליארד דולר. מרצדס ממוקמת רביעית (53 בכללי) עם 13.7 מיליארד דולר, וירידה של כ-11% בערכה לעומת 2009. בתוך רשימת ה-100 ניתן למצוא גם את פורשה עם שווי שוק של כ-12 מיליארד וירידה של כ-30% לעומת אשתקד, וניסאן ששוויה כ-8.5 מיליארד דולר. מחוץ לרשימה ממוקמות פורד ופולקסווגן (כ-7 מליארד דולר), אודי ורנו.