זה סופי: ביולי יחל שיווק מכוניות סיניות
לאחר שמשרד התחבורה הסיר את סירובו לשווק בארץ מכוניות סיניות של המותג MG, מודיעה היום (א') היבואנית על תחילת מכירה באולמות התצוגה כבר בחודש יולי הקרוב. המחיר למשפחתית-גדולה: כ-150-160 אלף שקלים
מכוניות סיניות מתחילות להמכר בישראל, והן לא יהיו זולות. לאחר שמשרד התחבורה החליט לסגת מהאיסור לשווק מכוניות סיניות של המותג MG בישראל, מודיעה היום (א') חברת דוד לובינסקי, יבואנית המותג הסיני SAIC ופיז'ו-סיטרואן הצרפתיות, כי כבר בחודש יולי הקרוב יעלו על הכביש המקומי מכוניות החברה. היבואנית תהיה קאר-איסט, חברת הבת של לובינסקי, ואילו הדגם הראשון שישווק כאן יהיה ה-MG550 - משפחתית גדולה אותה פגשנו כבר בעבר. לפני חודשים אחדים אמר מנכ"ל לובינסקי, דורי מנור, כי מחירה של המכונית הסינית צפוי להיות דומה למחירן של מתחרות עתידיות: כ-150-160 אלף שקלים.
עוד לפני כשנה וחצי הודיעה חברת לובינסקי כי היא עומדת להתחיל בשיווק המשפחתית הגדולה, ה-MG550. תאריך היעד אז עמד על ינואר 2010. אלא שמשרד התחבורה החליט שלא לאשר את ייבוא המכונית ארצה, משום שהרכב "אינו עומד בדרישות החובה". פשרה שהתקבלה בבית משפט לעניינים מנהליים, לאחר עתירה מצד היבואן כנגד החלטת המשרד, קבעה כי אם תעבור MG550 בדיקת אב-טיפוס, יאפשר המשרד ייבוא 360 יחידות מדגם זה עד סוף השנה. משרד התחבורה אישר כי המכונית עברה את המבחן בהצלחה, ולכן תגיע ארצה.
ה-MG550 היא משפחתית גדולה המבוססת על רובר 75, והיא מתוכננת להתחרות עם מאזדה 6, סובארו לגאסי והונדה אקורד. בחרטומה מוצב מנוע בנפח 1.8 ליטר, עם מגדש טורבו, הספק מרבי של 160 כ"ס ותיבת חמישה הילוכים אוטומטית. לדברי דורי מנור, מנכ"ל היבואנית, יתרונה הגדול של ה-MG הסינית אינו במחיר הרכישה, אלא באבזור נדיב שתציע במחיר זה.
מלובינסקי נמסר כי בתחילה יגיעו וישווקו בארץ 200 יחידות, ו-160 נוספות יגיעו מאוחר יותר. מועד הגעתם של דגמים נוספים כמו ה-MG350 וה-MG6, נקבע בינתיים על הרבעון הראשון של 2011.