שתף קטע נבחר
 

פרסום ראשון: אל על בוחנת רכישת מטוסי 787

לפני ארבעה ימים הודיעה אל על כי היא מבטלת עסקת רכישה של ארבעה מטוסי חברת בואינג מדגם 777 מטעמי "התייעלות". ל-ynet נודע כי החברה החלה במגעים לעסקה חלופית במסגרתה תרכוש ארבעה מטוסי 787 - דגם חדיש וחסכוני יותר

ארבעה ימים לאחר שהודיעה על ביטול רכישת ארבעה מטוסי 777 חדשים מחברת בואינג, ל-ynet נודע כי החברה החלה במגעים ראשוניים לעסקה חלופית עם יצרנית המטוסים האמריקנית, לפיה יירכשו ארבעה מטוסי 787 (דגם המכונה גם "דרימליינר"); כך נודע ל-ynet.

 

 

אם תבשיל העסקה לכדי הסכם, המטוסים החדשים, הגדולים והחסכוניים יותר, צפויים לנחות בישראל במהלך 2013, ויתווספו לחמישה מטוסי 777 שיש בצי החברה היום, מתוך סך 37 המטוסים שיש לאל על. במקביל, החברה הצפויה להחליף את ששת מטוסי ה-767 הישנים יותר במטוסי ה-787 החדשים. מטוסי ה-767 משמשים כיום את החברה לטיסות למרחקים הבינוניים, בעיקר לאירופה.

 

מטוסי ה-787 זוכים כיום להצלחה גדולה בעולם בקרב חברות התעופה, ומיוצרות על ידי בואינג בקצב של 5 מטוסים בחודש, כאשר הביקוש הוא כפול מקצב זה. "יש למטוס הזה מאות הזמנות פתוחות ברחבי העולם", אמר ל-ynet גורם בכיר בענף התעופה, שהסביר כי ביטול עסקת מטוסי ה-777 היה מתבקש משיקולים כלכליים: "כל מי שחושב שהמשבר הכלכלי מאחורינו - משלה את עצמו".

 

מטוסי ה-787 טומנים בחובם מספר יתרונות בולטים, הן לנוסע והן לחברה; תא הטייס שלהם מותאם לתא הטייס של ה-777, דבר שחוסך השתלמות לטייסים, וחלקי המטוס מורכבים באופן שקל יותר לשלוף כל חלק לצורך תיקון או אחזקה שוטפת. בנוסף, ה-787 עשויים מחומרים קלים יותר, דבר המקל על משקלו וכפועל יוצא גם על צריכת הדלק שלו, בפער גדול. כמו כן, חוויית הטיסה בו נחשבת לאולטרה-מודרנית, והקיבולת שלו גדולה ב-40 מושבים (סך הכל 280) לעומת ה-777.

 

באל על הדגישו כי המהלך נעשה בתיאום, בשיתוף ובהבנת חברת בואינג, לאור ההיכרות העסקית רבת השנים עם היצרנית האמריקנית, שהפכה אותה לאחת החברות המעטות בעולם שמשתמשת אך ורק בציוד של בואינג.

פורסם לראשונה 02/05/2010 18:12

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מטוס אל על
צילום: צביקה טישלר
מומלצים