2010: עלייה חדה ברכישת מכוניות חדשות
דו"ח איגוד יבואני הרכב שהתפרסם היום (ב'), מראה כי בשליש הראשון של השנה נרשמה עליה חדה של 35%, במספר המכוניות החדשות שעלו על הכביש. מאזדה ממשיכה להוביל את טבלת מותגי הרכב הנמכרים בישראל
שוק הרכב הישראלי מתאושש, ובמהירות. בשליש הראשון של השנה נרשמה עלייה 35% במספר כלי הרכב החדשים שעלו על הכביש, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בסך הכל עלו על הכביש הישראלי 64,300 מכוניות חדשות מתחילת השנה, לעומת 47,460 יחידות בשנה שעברה. בחודש אפריל בלבד נמסרו 14,087 מכוניות חדשות, עלייה של כמעט 60% לעומת אפריל 2009. המותג מאזדה ממשיך כצפוי להוביל את טבלת המכוניות הנמכרות ביותר, לפני יונדאי וטויוטה.
למרות שבחודש הקודם נראה היה כי יונדאי הקוריאנית עשויה לעבור את מאזדה ולהפוך למותג הרכב הפופולרי ביותר בישראל (ובעיקר בציי רכב), מראים נתוני חודש אפריל כי המותג היפני ממשיך להוביל את שוק הרכב הישראלי. מאזדה מסרה במהלך החודש האחרון 2,416 מכוניות חדשות, ואילו יונדאי הוסיפה רק 1,525 כלי רכב חדשים לסך המכירות השנתי. בסך הכל מסרה מאזדה מתחילת השנה 10,245 מכוניות חדשות, ואילו יונדאי הסתפקה ב-8,936 ונותרה שנייה.
במקום השלישי ממוקמת טויוטה, עם 6,548 מכוניות חדשות שמסרה ללקוחות, כ-1,300 מהן רק בחודש אפריל. למרות שבחודשים הראשונים של השנה נאלץ המותג היפני להתמודד עם סערה הקריאה לתיקון בטיחותי של כ-8.5 מיליון כלי רכב, מציגה טויוטה עלייה של כ-30% במכירת מכוניות חדשות, לעומת אשתקד. במקום הרביעי ממוקמת שברולט האמריקנית-קוריאנית, עם 3,555 מכוניות חדשות שנמסרו מתחילת השנה (כ-800 באפריל), כ-700 יותר מהתקופה המקבילה אשתקד.
סוזוקי שמצאה עצמה במקום הרביעי בדו"ח הקודם, ירדה למקום החמישי מתחילת השנה, עם 3,362 מכוניות בארבעה חודשים. עבור המותג היפני הקטן מדובר בעלייה ניכרת של למעלה מ-50% לעומת התקופה המקבילה ב-2009. הונדה ופולקסווגן ממוקמות שישית ושביעית, לפני פורד. הנציגה השניה של דלק מוטורס מסרה 1,038 יחידות באפריל, ו-2,788 בכל ארבעת החודשים - ירידה של קרוב ל-20% לעומת 2009. מותג הרכב הקוריאני קיה שבמקום העשירי, ממשיך להרשים עם עלייה של כמעט 120% לעומת אשתקד - 2,462 מכוניות חדשות מינואר עד אפריל, לעומת 1,126 אשתקד.