המתקפה החשמלית של פולקסווגן
בעוד כשנתיים ישיק קונצרן הרכב הגרמני את הגולף החשמלית, ויצרף אליה עוד מספר דגמים שיונעו בעזרת סוללה. מנכ"ל פולקסווגן: חובה ליצור תחרות בתחום טעינת כלי הרכב החשמליים, לטובת כלל הנהגים
העתיד הירוק של פולקסווגן: עד 2013 יושקו שלוש מכוניות חשמליות, ועוד אחת תיוצר עבור השוק הסיני. כך הבטיחו בכירי היצרנית בעת חשיפת אב-טיפוס של הגולף החשמלית, שאמורה להגיע לפס הייצור בעוד שנתיים. המכונית הוצגה במהלך כנס מיוחד שנערך בברלין בנושא תחבורה חשמלית, בהשתתפות קאנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, שרי התחבורה, החינוך והכלכלה, וכן בכירים מתעשיית הרכב הגרמנית. ראוי להזכיר כי ממשלת גרמניה הציבה יעד של מכירת מיליון מכוניות חשמליות עד 2020.
קאנצלית גרמניה, אנגלה מרקל, מתרשמת מהגולף החשמלית (צילום: AFP)
אב הטיפוס של הגולף החשמלית מתבסס על הגרסה הרגילה, ומצויד במנוע חשמלי המספק כ-114 כ"ס ו-27.2 קג"מ. הסוללות, מסוג ליתיום יון, מאפשרות טווח נסיעה מרבי של כ-150 ק"מ. מהירותה המרבית של הגולף החשמלית מוגבלת ל-140 קמ"ש, ול-100 קמ"ש היא תגיע אחרי 11.8 שניות. הסוללות, שממקומות בחלקה האחורי של המכונית, מקטינות את נפח תא המטען מ-350 ליטרים ל-237 ליטרים. משקל המכונית, 1,545 ק"ג, גבוה במאתיים ק"ג מגרסת הבלו-מושן. אגב, הגולף החשמלית נקראת "בלו-אי-מושן" (Blue-e-motion).
פולקסווגן לווידה החשמלית, מכונית לשוק הסיני שהוצגה בתערוכת בייג'ינג
פולקסווגן ניצלה את השקת הגולף החשמלית על-מנת להציג את תוכניותיה בכל הנוגע להנעה חשמלית. עד 2013, מתכננת פולקסווגן לייצר שלוש מכוניות חשמליות: הראשונה תהיה ה-UP, אחריה תגיע הגולף, ושלישית תהיה גרסה של הג'טה. בנוסף, החטיבה הסינית של פולקסווגן תציג גרסת חשמלית של לווידה - מכונית סדאן המשווקת בסין, ומבוססת על פלטפורמת גולף דור רביעי. גרסה חשמלית של המכונית הוצגה בתערוכת הרכב המקומית בבייג'ינג.
מנכ"ל פולקסווגן, מרטין ווינטרקורן, אמר בכנס בברלין כי "המטרה שלו חייבת להיות מכוניות שאינן פולטות מזהמים, ונטענות באמצעות רשת חשמל המבוססת על מקורות מתחדשים". בהתייחסות שוודאי תעניין את שי אגסי, מנכ"ל מיזם טעינת הרכב החשמלי בטר-פלייס, אמר ווינטרקורן כי גישה קלה לתחנות טעינה היא תנאי הכרחי להצלחת המכוניות החשמליות.
ווינטרקורן גם סבור כי על כל חובה ליצור תחרות בתחום טעינת הרכב החשמלי: "הצרכן חייב להיות מסוגל לבחור גם את הספק וגם את התעריף". לדבריו, זו הדרך היחידה לעודד תחרות, ולפעול לטובת האינטרסים של כלל הנהגים. עוד נקודה אליה התייחס מנכ"ל פולקסווגן היא תמריצי מס למכוניות חשמליות - לדעתו, טוב תעשה ממשלת גרמניה אם תציע תמריצים כאלה, כמו שעשתה למשל שכנתה ממערב, צרפת.