עצמאות נוסח ארגנטינה
ויקטור הרדיה חוזר לישראל לסיבוב הופעות, חמוש בשירי מחאה ולהיטים. מרסלה מורלו מגיעה בעקבות אלבומה החדש והמצליח, הכולל חידושים למייקל ג'קסון, מייק אולדפילד ועוד. שני הכוכבים באים במסגרת ציון 200 שנה לעצמאות ארגנטינה
אחרי ניטו מסטרה ועמיתו צ'רלי גרסיה, הגיע תורם של הזמרים הארגנטינאים ויקטור הרדיה ומרסלה מורלו להגיע אלינו ולהפגיש אותנו עם המוזיקה חוצה האוקיינוס, כל אחד בדרכו. למרות שגם הרדיה וגם מורלו מחוברים בקשרים עבותים למוזיקה הפופולרית, שניהם הקפידו במהלך השנים לחצות את הגבולות לכל הז'אנרים, מה גם שהם זמרים יוצרים, כך שכל אחד שר, בעיקר, את יצירותיו.
"אני שרה מה שבא לי", התוודתה מורלו בראיון לעיתון "קלרין", בשיחה לרגל האלבום החדש והשביעי שלה, "Otro Plan" (תוכנית אחרת), שהגיע למעמד זהב בתוך כחצי שנה. הצהרתה באה להסביר את המפנה החד שעשתה באלבום, שבשונה מעבודותיה הקודמות, מבוסס כולו על טהרת החידושים ללהיטים באנגלית משנות ה-70 עד 90. ביניהם, ניתן למצוא את החידוש ל-"Moonlight Shadow" של מייק אולדפילד, שהקליפ שלו מוצג בפניכם, וכן שירים של מייקל ג'קסון ופיטר סטירה.
כך שהדיסק מעניק רובד חדש לקריירה האקלקטית של מורלו, בת ה- 45, שנעה בין פולק, פופ, רוק, מוזיקה לטינית וכו'. מורלו משלבת בין העולמות, דרך השימוש בכלי נגינה פולקלוריים כמו הצ'ראנגו (מעין גיטרה קטנה שבנויה משירון של ארמדילו) וחליל קנה (quena), עליהם היא מנגנת בעצמה.
הגיע מהר למעמד זהב. עטיפת האלבום החדש
לארץ היא מגיעה לראשונה, עם כל ההתרגשות המתבקשת, ביוזמת הזמרות הישראליות בנות מולדתה, לילה ופרלה מלכוס, שמפיקות ומנהלות מוזיקלית את המופע, ואף מתארחות אצלה. לרגל ביקורה, השלישייה מקליטה את "שיר לשלום" בעברית ובספרדית. מורלו תופיע בתל אביב עם להקת ליווי הכוללת את בעלה רודולפו לוגו, ב-20 במאי במשכן לאמנויות הבמה וב-27 במאי ברידינג 3. מופע החימום הוא של הזמרת דנה לפידות
ויקטור הרדיה - קולם של הנעלמים
את הרדיה בן ה-63 נראה שאין צורך להציג לחובבי המוזיקה הדרום אמריקנית. מדובר באחד הנציגים הבולטים והפעילים ביותר מבין זמרי המחאה הארגנטינאים, ששיריו – הידועים בעוצמת מילותיהם – הולכים לפניו. אלינו הוא מגיע בביקור חוזר וינחת בחסות השגרירות הארגנטינאית וכאורחהּ, בערב שתקיים בבית התפוצות לכבוד חגיגות 200 שנה לארגנטינה. התאריך נחגג ב-25 במאי, ומציין את יום פרוץ המהפכה שהובילה לעצמאות שש שנים לאחר מכן, ב-9 ביולי 1816.
הרדיה מגיע לשלוש הופעותיו בישראל (ב-27 במאי במרכז הקונגרסים בחיפה, ב-29 במרכז לאמנויות הבמה בבאר שבע וב-31 בהיכל התרבות בתל אביב) היישר ממופעיו בפריז וברומא, עם כבודה מכובדת ביותר שכוללת מעל 40 שנות קריירה, 32 אלבומים, שלושה רומנים פרי עטו, אוטוביוגרפיה ופרסים למכביר. בין להיטיו ניתן למצוא את "Todavía Cantamos" (אנחנו עדיין שרים), "Sobreviviendo" (שורדים) ואת שירי אלבומו האחרון, "אזרח", שיצא בסוף 2008.
הרדיה. אחותו נעלמה בתקופת שלטון הגנרלים
הרדיה מזוהה בעיקר עם שירי מחאה, שמגוללים את מאבקה של ארגנטינה במישור החברתי והפוליטי. לפני יותר מ-30 שנה, בתקופת שלטון הגנרלים בארצו לנאלץ לגלות לספרד. בין 30 אלף ה"נעלמים" בתקופת הדיקטטורה היתה גם אחותו, מריה כריסטינה.
אחד מציוני הדרך הייחודיים ביצירותיו הוא "Taki Ongoy" (בשפה הקצ'ואה: המחלה של השירה), אלבום שמגולל את תולדות הכיבוש של הקהילות האינדיאניות באמריקה, ודרכו, הרדיה – שסבתו ממוצא אינדיאני - ניסה לקדם את קולן למרכז הבמה. כאשר הושק לראשונה ב-1986, עורר פולומוס ציבורי, אך בהשקתו השנייה, ב-2006, זכה להוקרה.
כולם היו בניה
ואי אפשר בלי להזכיר את הקשר של הרדיה ומולו למרסדס סוסה האחת והיחידה. שניהם זכו לשיר איתה באלבומי הדואטים שלה שירים שכתבו. הרדיה, ידידה הקרוב (שאף שר איתה בארץ, בשנת 2000) שר איתה את "נזירה מתלמדת" ואילו מורלו, שראתה בה מורה רוחנית, שרה איתה את "לעולם לא אשכחך".