כתוצאה מהשריפות - כאוס ברכבת
השרב הכבד שיתק את קטע המסילה בין בנימינה וחדרה, והשבית במשך שעות ארוכות את תנועת הרכבות בין חיפה לתל אביב. לטענת הנוסעים, הרכבת המשיכה למכור כרטיסים לחיפה ותל אביב, למרות שברור היה כי הקו חסום. הרכבת: העברנו הוראה שלא למכור כרטיסים
מזג האוויר שוב שיבש את פעולת הרכבת.תנועת הרכבות בין חיפה ותל אביב שובשה היום (ב') קשות עקב שריפות באזור גבעת עדה. משעות הבוקר לא ניתן היה להמשיך מעבר לתחנת בנימינה לכיוון דרום, ומתחנת חדרה צפונה, על פי הוראת המשטרה. מאות נוסעים זועמים מצאו עצמם בתחנות: "הרכבת ידעה כי הנסיעה בין תל אביב לחיפה אינה אפשרית, אך לא הודיעה לנוסעים".
נוסעי הרכבת מצאו עצמם ממתינים לאוטובוס, שלא ממש הגיע (תצלום: ג'ורג' גינזברג)
תקועים באמצע הדרך
כשנתיים לאחר שהודיעה כי היא מאטה את מהירות הנסיעה כתוצאה מהתחממות יתר של פסי הרכבת, שוב פוגע חום כבד בפעילות המוביל הלאומי. כבר בשעות הבוקר, זמן קצר לאחר שהחלה שריפה ראשונה באזור גבעת עדה, עצרה הרכבת את הקווים בין בנימינה לחדרה, ושיתקה מעשית את הקו העמוס תל-אביב-חיפה.
לטענת הרכבת, משטרת ישראל הורתה על הפסקת הפעילות, כדי שלא לסכן את הנוסעים. אחת הנוסעות סיפרה ל-ynet: "מצאנו את עצמנו בתחנה תקועים ללא שתייה ומזון". לדבריה, אף אחד ברכבת לא הודיע על השיבושים בעקבות השריפה.
בשלב מסוים, כך היא סיפרה, הגיע אוטובוס ובמקום נוצרה מהומה גדולה, "היו דחיפות, אחד עלה על השני". אלא שרבים לא הצליחו לעלות ונותרו בתחנה בחום הכבד. "אנחנו פה מתייבשים מהחום. מה שקורה פה זה אוזלת יד של רכבת ישראל. בושה וחרפה, הם היו צריכים לדאוג לנו לתחבורה חילופית, לשתיה, ובכלל להודיע לנו מראש שיש שיבושים עוד לפני שעלינו לרכבת בת"א".
גם בתחנת בנימינה מצאו עצמם מאות נוסעים ללא פתרון. לדבריהם, הנהלת הרכבת ידעה על השיבושים, אך המשיכה להפעיל את הרכבות, ורק כשהגיעו לבנימינה, הורדו מהרכבת. אחד הנוסעים אמר ל- ynet: "יש אנשים שתקועים פה כבר שלוש שעות. איך ייתכן שמוציאים רכבות למרות שיודעים שיש שריפה?".
"איפה הנהלת הרכבת?"
נוסע אחר סיפר כי בתחנה אמרו שאוטובוסים יחכו, אך לא כך היה. "מה שקורה פה זו חוצפה. איפה הנהלת הרכבת? מדוע לא מתאמים עם האוטובוסים? אנשים מתייבשים מחום". אשה נוספת שמצאה עצמה ללא אפשרות להמשך הנסיעה, סיפרה כי "לפני שיצאתי מחיפה הודיעו לי שיש שיבושים בתנועת הרכבות. ניגשתי לקופה בתחנה, ואמרו לי שאין בעיה והכל מסתדר. רק כשהגענו סמוך לבנימינה, הודיעו לנו שיש בעיה ונצטרך לרדת".
נוסעים נוספים שעלו על הרכבת לתל אביב בתחנת חיפה, טוענים כי ברכבת בחרו למכור כרטיסים לנסיעה, למרות שברור היה כי הקו אינו פעיל. עוד כשעלינו על הרכבת בחיפה, נאמר לנו כי יש שיבושים ולכן יהיה עיכוב ביציאה. אך אחרי מספר דקות החלה הרכבת בנסיעה, והובהר לנו כי הבעיה נפתרה. אלא שכאשר הגענו לבנימינה, נאלצנו להצטרף למאות הנוסעים שכבר חיכו שם משעות הבוקר", סיפרה ל-ynet רונית.
"רק אחרי שהרמנו קול על מנהל התחנה, הופיעה פתאום רכבת שלקחה את כולם בחזרה לחיפה. אלא שכאשר הגענו, גילינו להפתעתנו שעולם כמנהגו נוהג. הנוסעים שביקשו לנסוע לתל אביב, רכשו כרטיסים מבלי שאיש יאמר להם שהתנועה אפשרית רק עד בנימינה".
הודענו שלא למכור
מרכבת ישראל נמסר כי פעלה על פי הוראות המשטרה שקבעה כי קטע המסילה יסגר. "מרגע שכך קבעה המשטרה, הועברה הודעה לקופות בחיפה להפסיק למכור כרטיסים לתל אביב. במהלך סגירת הקטע הפעילה רכבת ישראל שירות רכבות עבור נוסעיה בין חיפה לבנימינה ומחדרה דרומה, ופעלה להזמנת אוטובוסים להעברת נוסעים מתחנת בנימינה לחדרה, ממנה יצאו הרכבות. נוסעים אשר רכשו כרטיסים והורדו באמצע המסלול - זכאים לפיצוי".