החיים לפי פורשה: מהירים (עוד) יותר
יצרנית מכוניות הספורט חושפת גרסה ספורטיבית במהדורה מוגבלת ל-911 האלמותית. בתפריט: 620 כ"ס, הנעה אחורית בלבד וזינוק ל-300 קמ"ש תוך 29 שניות
"המכונית החוקית לכביש, החזקה ביותר שייצרנו אי פעם". כאשר יצרנית רכב כמו פורשה הגרמנית מצהירה כך לגבי אחד הדגמים שלה, אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים כי מדובר במכונית מהירה באופן יוצא דופן. וזה מה שאומרים בכיריה לגבי ה-911 החדשה בגרסת GT2, בתוספת צמד האותיות המחייב RS. מכונית הספורט תוצג לראשונה בפני באי תערוכת הרכב של מוסקבה, בעוד כשלושה חודשים.
מכוניות מהזן אליו שייכת ה-RS הזו, מבטאות עצמן - אם לא בנהיגה - טוב במיוחד בעזרת מספרים. וכאלה יש לא מעט. ראשית, הספק מרבי של 620 כ"ס ממנוע ה-3.6 ליטר הרב-מגדשי. אלה אגב 90 כ"ס יותר מ-GT2 רגילה. משקל המכונית עומד על 1,370 ק"ג, פחות ממכונית משפחתית רגילה, וכ-70 ק"ג פחות מ-GT2. ומכיוון שכך, יחס ההספק למשל שהיא מציגה, עומד על כוח סוס אחד לכל 2.2 ק"ג. טוב משמעותית ממרבית מתחרותיה.
המהירות המרבית עליה מדווחת פורשה, עומדת על 330 קמ"ש, ואילו הזינוק הקלאסי מעמידה ל-100 קמ"ש, יארך 3.5 שניות בדיוק. בערך הזמן שלקח לכם לקרוא את שמונה המילים האחרונות. ל-200 תגיע ה-GT2 RS תוך 8.9 שניות, ול-300 קמ"ש היא תזנק תוך 28.9 שניות בדיוק.
אגב, כדי שלא יואשמו בחבלה במזיד באיכות הסביבה, מבטיחים אנשי פורשה ירידה של 5% בנתוני תצרוכת הדלק והמזהמים לעומת ה-GT2. ואם הייתם מודאגים באשר לציוד התקני, אתם יכולים להרגע. תהיה מערכת בלמים קראמית, יהיו מוטות חיזוק ומערכת מתלים בעלת כיול משתנה, יהיה שימוש נדיב בחומרים מרוכבים, צמיגי 325-30-19, ואפילו כיתובים שיסגירו את המוצא. וכמובן - הספוילר מאחור יהיה רחב וגבוה יותר.
500 יחידות בלבד של פורשה GT2 RS יגיעו אל פס הייצור, ברי מזל ראשונים יזכו להניע אותה כבר בחודש ספטמבר השנה באירופה. מחיר הבסיס יעמוד על 200 אלך יורו. רוכש המעוניין בכל רשימת התוספות, ידרש להוסיף עוד 37,500 יורו בגרמניה. רק שתדעו.