שתף קטע נבחר
 

הפתעה: תערוכת הרכב בייג'ינג גדולה מז'נבה

היא אולי לא הזוהרת והחשובה ביותר, אבל תערוכת הרכב הבינלאומית שנערכה השנה בבייג'ין, משכה יותר מבקרים ועיתונאים מתערוכת הרכב הוותיקה והנחשבת מכולן בז'נבה

מרכז העניין של שוק הרכב העולמי, עובר סופית למזרח. אחרי שהפכה לשוק הרכב הגדול בעולם, והמדינה המייצרת את המספר הגדול ביותר של כלי רכב, רכשה מותגים נוצצים והפכה ליעד החשוב ביותר של יצרניות מכוניות אקזוטיות וסופר-יקרות, משיגה סין הישג נוסף. תערוכת הרכב הבינלאומית שנערכה לאחרונה בבייג'ין משכה יותר קהל מבקרים ותקשורת, מתערוכת הרכב החשובה בעולם, זו הנערכת מדי שנה בז'נבה, שוויץ.

 

  • שוק הרכב הסיני - לא מפסיק לצמוח

 


בייג'ין ומכוניות. השוק הסיני אינו חדל לצמוח, והפך זה מכבר לחשוב בעולם (AP)

 

התערוכה הסינית שנסגרה זה מכבר, משכה כמעט 800 אלף מבקרים, ולא פחות מ-12 אלף עיתונאים מכל רחבי העולם. הוצגו בה כמעט 1,000 מכוניות, ומתוכן 89 בהשקות בכורה עולמיות. לעומתה, תערוכת ז'נבה האחרונה משכה כ-700 אלף מבקרים, ו-11 אלף עיתונאים.

 

צריך לזכור כי גם לממשלה הסינית הייתה השפעה מרחיקות לכת על הגידול העצום במכירות בשנים האחרונות. כך למשל, תכניות שונות לסבסוד רכישת כלי רכב זולים, אפשרה ללא פחות מ-13.5 מיליון סינים לרכוש מכונית חדשה במהלך 2009. זאת לעומת 10.4 מיליון כלי רכב שנמכרו בשוק השני בגודלו, ארה"ב. לעומת נקודת השפל העמוקה ביותר בשוק הרכב האמריקני ב-27 השנים האחרונות, צמח השוק הסיני בלא פחות מ-45% רק בשנה האחרונה.

 

כדי להבין עד כמה גדול השוק הסיני, כדאי לציין כי הוא הפך לאחרונה ליעד בו מוכרת פולקסווגן הגרמנית את מספר המכוניות הגדול ביותר בשנה. השוק הסיני, אשר אמור היה לחלוף על-פני זה האמריקני רק ב-2020, עשה זאת 10 שנים מוקדם יותר, בעיקר עקב ההשפעה ההרסנית שהייתה להאטה הכלכלית על המשק האמריקני. להערכת בכירי הממשל בסין, אם לא יהיה שינוי פתאומי (נוסף) בכלכלה העולמית, צפוי שוק הרכב הסיני לזכות ב-2010 בצמיחה נוספת של 20% במכירת רכב חדש.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מכונית תצוגה של פורד - בתערוכת בייג'ינג
צילום: AP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים