הרווח הנקי של סלקום ירד ב-9% ברבעון הראשון
החברה גייסה כ-21 אלף מנויים ברבעון הראשון, כולם מנויי פוסט-פייד. ההכנסה הממוצעת למנוי ממשיכה לרדת, ההכנסה הממוצעת למנוי ממשיכה לרדת ומצטרפת אליה ירידה בדקות השימוש. החברה תחלק דיבידנד בסך 360 מיליון שקל
סלקום דיווחה הבוקר (ב') על תוצאות הרבעון הראשון לשנת 2010. מחד בסלקום מציגים ברבעון הראשון של 2010 תוצאות כספיות הממשיכות להצביע על גידול ברוב הפרמטרים, אולם לראשונה מזה שנים קטנה ההכנסה הממוצעת למנוי בהשוואה שנתית, בשיעור מינורי, אך הרווח הנקי קטן בשיעור של כ-9%.
.
אולי מדאיגה עוד יותר העובדה כי דקות השיחה ירדו מהרבעון האחרון של 2009 לרבעון הראשון של 2010. החברה גייסה ברבעון הראשון כ-21 אלף מנויים, כולם פוסט-פייד (משלמים בדיעבד), ובסוף הרבעון עמד מספר לקוחותיה הכולל על כ-3.313 מיליון לקוחות.אולי מדאיגה עוד יותר העובדה כי דקות השיחה ירדו מהרבעון האחרון של 2009 לרבעון הראשון של 2010. החברה גייסה ברבעון הראשון כ-21 אלף מנויים, כולם פוסט-פייד (משלמים בדיעבד), ובסוף הרבעון עמד מספר לקוחותיה הכולל על כ-3.313 מיליון לקוחות.
הכנסות החברה גדלו בכ-1.2% והסתכמו בכ-1.58 מיליארד שקלים. הרווח התפעולי גדל בכ-4.6% והגיע ל-457 מיליון שקלים, אולם הרווח הנקי ירד בכ-9%, לטענת החברה עקב גידול בהוצאות המימון, והסתכם בכ-314 מיליון שקלים. בסלקום מדווחים כי הגידול בהוצאות המימון בהשוואה בין הרבעונים נגזר מהפסד בגין עסקאות הגנה על מטבע חוץ, וזאת לעומת המשך התיסוף של השקל מול הדולר ברבעון.
לשם השוואה – ברבעון הראשון של 2010 תוסף השקל בכ-1.6% לעומת הדולר, בעוד ברבעון הראשון של 2009 רשם השקל פיחות של כ-10.2% מול הדולר. גם הימור שגוי על קצב המדד והוצאות ריבית גבוהות יותר לאג"ח של החברה תרמו לגידול בהוצאות המימון ומכאן גם לירידה ברווח. גם תזרים המזומנים הפנוי קטן בשיעור של כ-1.5%, ועמד על 387 מיליון שקלים.
החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד בשיעור גבוה מהרווח הרבעוני, שיעמוד על כ-360 מיליון שקלים (3.64 שקלים למניה). הרווח לפני פחת והפחתות (EBITDA) גדל ב-1.2% והסתכם ב-638 מיליון שקלים. שיעור ה-EBITDA מתוך ההכנסות הסתכם ברבעון הראשון בכ-40.2%, עליה מינורית של כחצי אחוז לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
ההכנסות משירותי התקשורת של החברה הסתכמו בכ-1.414 מיליון שקלים, עליה של כ-3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בעיקר תודות לעליה בהכנסות משירותי ערך מוסף. ההכנסות ממכירת טלפונים סלולריים קטנו בכ-11.7% לעומת הרבעון המקביל, והסתכמו בכ-166 מיליון שקלים. בחברה מסבירים כי ברבעון נמכרו פחות מכשירים ומחיריהם הממוצע היה נמוך יותר, לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
בדומה לנתונים שחשפה לפני מספר שבועות פלאפון, גם עיון בתוצאות סלקום מלמד כי הלקוח הישראלי ממתן את דקות השיחה שלו - ברבעון הראשון אמנם נרשם גידול של כ-4.8% בדקות השיחה ל-328 דקות, לעומת הרבעון הרבעון המקביל אשתקד, אולם בהשוואה לרבעון הרביעי של 2009 מדובר בירידה של כ-5 דקות.
במסגרת דו"חות הרבעון חוזרת סלקום על ההערכה שסיפקה בעקבות כוונת משרד התקשורת להפחית את דמי הקישוריות. החברה אמרה שהיא צפויה להפסיד 25 מיליון שקל מדי חודש ולספוג ירידה חודשית של 35 מיליון שקל ב-EBITDA, החל מחודש אוגוסט 2010.
סלקום הינה בעלת מספר המנויים הקטן ביותר בדור השלישי
ההכנסה הממוצעת החודשית מלקוח הסתכמה בכ-139.1 שקלים, לעומת 139.9 שקלים ברבעון הראשון של 2009, אולם מדובר בירידה חזקה יותר לעומת סכום של 143 שקלים כממוצע למנוי שנרשם ברבעון האחרון של 2009.
סלקום הינה בעלת מספר המנויים הקטן ביותר בדור השלישי, אך הכנסותיה משירותי ערך מוסף ותוכן (כולל SMS) ממשיכות לעלות בשיעור גבוה, וברבעון הראשון של השנה הציג מגזר זה עליה של 24.3% והיווה כ-17.8% מסך ההכנסות משירותים שהחברה מספקת. החברה גייסה והמירה כ-40 אלף לקוחות לשירותי הדור השלישי, ובסוף הרבעון הגיע מספר לקוחות החברה בדור השלישי לכ-1.037 מיליון, כ-31.3% מכלל הלקוחות. שיעור הנטישה ברבעון עלה במעט, ועמד על כ-5.4% (לעומת כ-5% ברבעון המקביל), וזאת, לדברי החברה, בעיקר עקב נטישה של מנויי פרי-פייד, ולקוחות עם בעיות גביה.
מנכ"ל סלקום, עמוס שפירא, אומר כי החברה מתנגדת להורדה בדמי הקישוריות כפי שהיא מוצעת, ובמיוחד לאופן ישומה, שיש בה כדי לפגוע בתוצאות החברה. לדברי שפירא, החברה מתכננת לנקוט בפעולות לצמצום השפעתה.
סלקום רכשה מסקיילקס את פעילות חברת דינמיקה, המספקת שירותי מכירה ושירות ללקוחות סלקום, אולם רכישה זו הושלמה בתחילת הרבעון השני ולפיכך אינה נכללת בדו"חות הרבעון הראשון.