שתף קטע נבחר
 

ב-2020: 5% מכלי הרכב בארה"ב יהיו חשמליים

בעוד 10 שנים יהפוך שוק הרכב האמריקני לחשמלי בחלקו, אך רק בחלקו הקטן. חברת דלויט מציגה מספר מספרים מעניינים ששווה לכם לזכור

מחיר גבוה וביצועים פושרים ימנעו מהמכונית החשמלית לכבוש את השוק בעתיד הקרוב. על הקביעה הזו חתומה אחת מחברות השירותיים העסקים הגדולה בעולם, דלוייט (Deloitte) השוויצרית. החברה המוערכת, שמרכזה כיום בארה"ב, פרסמה לאחרונה מחקר אודות שוק הרכב האמריקני בעוד עשור שנים. הערכה זו עומדת בניגוד גמור לתחזיות שונות של יצרניות רכב שונות.

 

 

זרוע הייעוץ של דלויט האחראית על המחקר, קובעת כי בין 2% ל-5% מכלל שוק הרכב האמריקני יהיה חשמלי. לטענת החברה, הסיבה לכך שמדובר במחצית או אף פחות מהערכות מוקדמות, קשורה לבעיות מוכרות של מכוניות חשמליות, כגון טווח נסיעה מוגבל, זמן הטענה ארוך ועלות רכישה גבוהה.

 

בהקשר זה ראוי להזכיר הערכה שפרסמה לאחרונה חברת ניסאן, יצרנית הרכב הגדולה הראשונה שתציע מכונית חשמלית (ליף) בהיקף רחב, כי עד 2020 יונעו 10% מכלל המכוניות החדשות שימכרו בארה"ב בשנה בעזרת חשמל.

 

נקודה נוספת עליה כדאי לתת את הדעת, מתייחסת למחיר הסוללה במכונית החשמלית, אחת מאבני הנגף במהלך פיתוחה והכנסתה לייצור. להערכת דלויט, מחיר הסוללה למכונית חשמלית ירד ב-40% בארבע השנים הקרובות - מ-1,000 דולר לקיבולת חשמלית של קילו-וואט-שעה, ל-600 דולר ב-2014.

 

על-פי דלויט, ניסאן ויצרניות רכב גדולות אחרות, שיתחילו בשיווק מכוניות חשמליות עוד השנה, צפויות להיתקל בקשיי תדמית. "רכישת מכונית בארה"ב מתאפיינת במידה גבוהה של נאמנות-מותג", מסביר רוברט היל מדלויט. ומי יצרנית המכונית החשמלית המועדפת על הקהל האמריקני?

 

לפי סקר שנערך, 17% מהם יעדיפו לרכוש מכונית כזו מטויוטה, 15% מהונדה ו-12% מפורד. שברולט שתציג בקרוב את הוולט החשמלית, אולי המכונית החשובה ביותר של המותג זה עשרות שנים, זוכה לתמיכה של 8% מהקהל בלבד. ניסאן שפותחת את המתקפה עם הליף, ממוקמתשיעית עם 4% בלבד. טסלה, שהציגה מכונית חשמלית ספורטיבית, קיבלה 2%תמיכה.

 

לדברי היל, המטרה החשובה ביותר של תעשיית הרכב היא לשכנע את הצרכנים בכדאיות רכישת רכב חשמלי. בדיוק כפי שנדרשה לעשות כאשר החדירה את הרכב ההיברידי. דלויט מעריכים כי מסע ההחדרה של מכוניות היברידיות בעשור האחרון, תהליך שבראשו עמדה טויוטה, עמד על סכום מוערך של 10 מיליארד דולר. סכום העתק מסביר את העובדה שמכוניות היברידיות כבשו עד עתה כ-3% מכלל השוק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ניסאן ליף, כמה יעלו הסוללות?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים