שתף קטע נבחר
 

"דב חנין משתמש בפופוליזם זול"

דבריו של חבר הכנסת ותושב תל אביב דב חנין, אשר התפרסמו ב-ynet, הכעיסו את האחראי על מגרשי החניה הגדולים בעיר - "חנין החליט להצמד לסיסמאות מוכרות ובלויות"

לאחרונה התפרסמו כאן דבריו של ח"כ דב חנין בעניין משבר התחבורה בגוש דן, ועם כל הערכתי לאיש ופועלו, הופתעתי לגלות כי דבריו נעדרו כל חדש. לצערי הרב, חנין החליט להיצמד לסיסמאות וכותרות מוכרות ובלויות משימוש, המשוגרות לכיוון קהל המאזינים ערב בחירות. חמור מכך - אלה סיסמאות מזיקות בחלקן, מכיוון שהן מקבעות דעות קדומות ונלחמות דווקא בפרויקטים חשובים שנועדו להקל על מצוקת הנהגים ותושבי העיר.

 

כך למשל מספר חנין כי העירייה ממשיכה לבנות חניונים שיגדילו את מספר המכוניות הגודשות את רחובות העיר. אלא שמדובר בלא פחות מטעות קשה בהבנת המציאות. העירייה אכן מקימה חניונים תת-קרקעיים בלב העיר, כאלה שיציעו מקום לכמות גדולה של כלי רכב. אלא שחניונים אלה יביאו דווקא להקלה בעומס התנועה ובזיהום האוויר.

 

הגדלת מספר מקומות החניה בלב העיר לא תביא לכניסת רכבים נוספים לעיר, אלא רק תקטין בהרבה את זמן חיפוש החניה העומד כיום בממוצע על כ-18 דקות. אלפי נהגים מסתובבים ברחובות סחור-סחור במשך שעה ארוכה, ויוצרים באופן טבעי עומס תנועה, פקקים וזיהום אויר. לכן, צריך להתייחס לאותה תוספת של מקומות החניה בעיקר כ"אויר לנשימה" ומענה - חלקי בלבד - לחסר הגדל והולך בחניה. ולא כתמריץ חיובי לכניסה ברכב לעיר.

 

מלחמתו של חנין בהוספת מקומות חניה נראית כפופוליזם זול, שדווקא יחמיר את המצב ויעניש את תושבי העיר. גם ההנחה כי נתיבי תחבורה ציבורית משופרים יביאו לירידה דרסטית בכניסת כלי רכב לעיר, אינה נכונה. תוספת של אוטובוסים כבדים ומזהמים לבטח לא תפתור בעיה כלשהי.

 

הפתרון הנכון נמצא בחניה מתחת לאדמה, יחד עם חניה סלולארית המעודדת שימוש קצר, ובמקביל אגרת גודש בכניסה לעיר, לצד חניונים גדולים ללא תשלום. כל אלה עשויים להקטין את מספר כלי הרכב הנכנסים, ולשפר את חייהם של אלה הנאלצים להתנייד ברכב במרכז העיר.

 

דב חנין אמור לדעת את זה.

 

הכותב הינו יו"ר חברת אחוזות החוף, שמטפלת בחניוני העירייה בת"א

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עומר הכהן
החניונים רק יוסיפו, לא יגרעו
צילום: עומר הכהן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים