חולון בבג"ץ: המראות בלילה יסכנו מיליון תושבים
עיריית חולון הגישה עתירה נגד שר התחבורה והממשלה, בדרישה למנוע המראות בשעות הקטנות של הלילה - כפי שמתוכנן למשך ארבע שנות השיפוצים בנתב"ג. בעתירה נטען כי "תפקוד השדה בלילה בעייתית מבחינה בטיחותית"
עיריית חולון הגישה היום (ב') עתירה לבג"ץ נגד שר התחבורה ישראל כץ, שר הפנים אלי ישי, השר להגנת הסביבה גלעד ארד וממשלת ישראל, בבקשה כי בית המשפט יבטל את החלטת השר כץ המאשרת לרשות שדות התעופה לפתוח את נמל התעופה בן גוריון להמראות מטוסים בין השעה 1:40 בלילה ועד 5:50 בבוקר. על פתיחת השדה בלילה למשך ארבע שנים הוחלט בגלל השיפוצים הנרחבים שייערכו בו בפרק זמן זה, שבעטיים יצטמצמו מספר המסלולים הפנויים.
אולם בעתירה נטען כי פתיחת השדה בלילה תגרום לנזקים ישירים ועקיפים ולסיכון בטיחותי מיידי לכמיליון תושבים המתגוררים ב"יישובים עוטפי נתב"ג" (כגון חולון, בת-ים, ראשון-לציון, אור יהודה ולוד).
יש לציין כי בעתירה לא מסופק הסבר פרטני לגבי מהותו של אותתו סיכון בטיחותי, מלבד אמירה כללית לפיה "תפקודו של השדה בעייתי מבחינה בטיחותית בלילה".
"ההחלטה מתעלמת לחלוטין מהבעיות הבטיחותיות עליה מצביע מנהל רשות שדות התעופה, ותגרום לנזקים ממשיים ולסבל מיידי לכמיליון תושבים", קובעת העתירה. העותרים מבקשים מבית המשפט לאסור על השרים לעשות כל שינוי בסטטוס הקיים, עד שיתקיים דיון דחוף בעתירתם.
השר כץ סיפק בזמנו שני נימוקים להחלטתו להתיר המראות בלילה: ראשית, סגירת מסלול אחד במהלך השיפוץ מחייבת חלוקת המראות על פני היממה כולה. שנית - הדרישה "לפתוח את השמיים" לתחרות.
העותרים מכירים בכך שהשיפוץ הנרחב של מסלולי ההמראה והנחיתה בשדה הוא חיוני, ויגדיל את קיבולתו ואת רמת הבטיחות בו, אך דורשים למצוא פתרון שלא יבוא על חשבון התושבים. לטענתם, ניתן לווסת ולהסדיר את תנועת המטוסים גם ללא המראות ליליות.
החלטת הממשלה, טוענים העותרים, היא כלכלית-מסחרית גרידא, ותכליתה קידום התחרות. עוד נטען כי הקירבה בין עיתוי קידום התחרות למועד השיפוץ הינה "בלתי סבירה בעליל ומסוכנת".