לקסוס מזמינה 23 מכוניות לתיקון במוסך
יבואנית לקסוס לישראל תודיע היום (ד') ל-23 בעלי מכוניות מדגם LS שנרכשו ב-2010, כי הם מתבקשים להגיע למוסך לצורך תיקון יזום. זאת כחלק מקריאה עולמית לתיקון מחשב מערכת ההגה
יבואנית מותג היוקרה לקסוס לישראל, מודיעה היום (ד') כי היא עומדת להזמין למוסך 23 בעלי מכוניות מדגמי LS460 ו-LS600 משנת הייצור 2010, לצורך תיקון במערכת ההגה. הקריאה לתיקון תהיה חלק מקריאה עולמית בה מעורבות 11,500 מכוניות. מלקסוס נמסר כי כל בעלי המכוניות המעורבות בתיקון היזום, יקבלו עוד היום הודעה אישית בנוגע לטיפול הנדרש.
הקריאה הנוכחית לתיקון רכב מתצרת לקסוס, היא האחרונה בשרשרת הודעות על קריאות לתיקון שפרסם המותג וחברת האם, טויוטה. במהלך השנה האחרונה התגלה כי כ-9 מיליון כלי רכב מתוצרת טויוטה ולקסוס נקראים למוסך לצורך תיקון. בחלק הארי של התקלות מדובר בדוושת מצערת שאינה חוזרת למקומה, ועלולה לגרום להאצה בלתי מתוכננת.
רן דנאי, מנכ"ל לקסוס ישראל, אמר ל-ynet כי הקריאה לתיקון מתבצעת בעקבות מספר מצומצם של תלונות שנרשמו ברחבי העולם. לדבריו, בלקסוס יפן הבהירו כי הבעיה נוגעת לעדכון תוכנה במחשב מערכת ההגה. יש לציין כי בדיווחים שונים נמסר כי דובר טויוטה יפן מסר כי הטיפול כולל עדכון תוכנה והחלפת חלק מסוים במערכת.
דנאי מסר עוד כי במכוניות בהן ישנה תקלה, עלול מצב ההגה להיות שונה ממצב הגלגלים. בזמן תמרון חריף במהירות איטית (למשל פניה מלאה לאחור), וסיבוב מאד מהיר של גלגל ההגה, עשויים הגלגלים לחזור למקומם, אך ההגה יהיה מופנה עדיין ב-90 מעלות. מצב אחר, בו ההגה ישר והגלגלים מסובבים, גם עלול לקרות. דנאי מציין כי לאחר 1-3 שניות חוזרים ההגה והגלגלים למצבם הטבעי.
זמן הגעת החלקים הנדרשים לתיקון יארך להערכתו של דנאי כארבעה עד חמישה שבועות. עד אז, בעלי מכוניות אשר לא ירגישו בטוחים מספיק כדי להמשיך ולהשתמש ברכב, יקבלו רכב חליפי מדגם RX. זמן הטיפול במוסך לדברי דנאי יעמוד על כ-45 דקות, והוא יבוצע ללא כל תשלום ועל-ידי נציג לקסוס, אשר יאסוף את הרכב מביתו של הלקוח, ויחזיר אותו לשם בגמר הטיפול.