פיז'ו חוזרת בה - תייצר GTI בכל זאת
לאחר שהודיעה כי לא תייצר עוד דגמי GTI, חוזרת בה פיז'ו מהודעתה, ומכריזה על 308GTI. את הבסיס תעניק ה-RCZ הספורטיבית שהוצגה לאחרונה, ותחילת השיווק מתוכננת כבר לחודש הבא. היבואנית לישראל עדיין לא החליטה
"האצ'בק ספורטיבית לעידן החדש. מהנה לנהיגה, וידידותית לסביבה". כך מתארת יצרנית הרכב פיז'ו את ה-308GTI החדשה, קומפקטית משפחתית עם ניחוח ספורטיבי והקפדה על זיהום מופחת, למען איכות הסביבה. את הבסיס תעניק ה-RCZ החדשה, או אם לדייק, ה-308 ה"רגילה".
כדאי רק להזכיר כי אך לפני כשישה חודשים, הודיעה פיז'ו כי לא תייצר עוד דגמי GTI עם ביצועים משופרים, אלא תתמקד בייצור דגמי קופה ספורטיביים. היבואנית לישראל עדיין לא החליטה אם לייבא את המכונית.
ה-GTI החדשה תעשה שימוש במנוע ה-1.6 ליטר מוגדש המוצב בחרטום ה-RCZ, עם הספק מרבי של 200 כ"ס ומומנט מרבי של 28 קג"מ. היצרנית הצרפתית, לה זכויות של ממש בהגדרת המונח GTI (אחרי פולקסווגן) עוד בשנות ה-80, בחרה שלא במקרה לעדכן את התקשורת בפליטת זיהום נמוכה, לפני פירוט הביצועים. ועם פליטת מזהמים של 159 גרם CO2 לק"מ, וצריכת דלק של 14.5 ק"מ לליטר, היא עושה זאת בזכות. ביצועים? 7.7 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. מהירות מרבית אינה מצוינת.
ה-GTI הונמכה מעט לעומת הדגמים הרגועים יותר, וזכתה לחיזוקי מתלים. בנוסף, חישוקי "18 וצמיגי 225-40 אמורים לספק אחיזה גבוהה יותר. מלבד זאת אין שינויים רבים, למעט כמובן הלוגו המחייב בצדי ואחורי המכונית, פגוש קדמי שונה במעט ומסיט אוויר אחורי צנוע. סביבת הנהג כוללת שימוש נרחב באלומיניום וגלגל הגה מצופה עור.
בהתאם לאופנה האחרונה, גם ה-308 הביצועיסטית מכולן תציע מערכת צליל מיוחדת, אשר תייצר קולות ספורטיביים הולמים בסל"ד גבוה. כמו ב-RCZ, גם כאן היא תפעל כדי להחריש את הקולות בסל"ד נמוך יחסית.
תחילת שיווק של פיז'ו 308 בצרפת מולדתה יהיה בתחילת חודש הבא, ומחירה יעמוד על כ-27 אלף יורו - תוספת של כ-30% לגרסה הבסיסית והזולה ביותר של ה-308. מחברת לובינסקי, יבואנית פיז'ו לישראל, נמסר ל-ynet כי עדיין לא הוחלט אם לייבא את הגרסה החזקה ביותר של הקומפקטית המודרנית לארץ.