לקסוס: שיווק דגמי LS יעצר עד עדכון התוכנה
טויוטה העולמית החליטה שלא למסור מכוניות מדגם לקסוס LS ללקוחות ברחבי העולם לרבות ישראל. הסיבה: עדכון התוכנה במערכת ההגה, בעקבותיה הכריזה היצרנית על קריאה עולמית לתיקון, יארך עוד מספר שבועות
דגמי LS חדשים של לקסוס לא ימסרו ללקוחות חדשים, עד שתעודכן תוכנת מערכת ההגה. אחרי הקריאה לתיקון, מגיעה עצירת שיווק. קונצרן טויוטה מודיע היום כי הוא מעכב אספקת לקסוס חדשות מדגם LS, עד תיקון בעיית תוכנת מחשב ההגה. לפני כשבוע הודיעה החברה כי היא מזמנת את בעלי כל המכוניות מדגם זה, שיוצרו ב-2010, למוסכים המורשים. אלא שכבר אז ברור היה כי נציגי היצרנית ברחבי העולם, לא מחזיקים עדיין ברכיבים הנדרשים לתיקון. בארה"ב אמור העיכוב להסתיים תוך כשלושה שבועות, כך מסר דובר החברה בארה"ב.
הקריאה לתיקון שפורסמה על-ידי טויוטה, חברת האם של לקסוס, נוגעת לתקלה במנגנון ההיגוי של המכונית בעת תמרונים קיצוניים, ובמהירויות נמוכות, כמו למשל פניות פרסה. מטויוטה נמסר כי הפתרון לבעיה נמצא בהחלפת רכיב מסוים במחשב הרכב, הנוגע למנגנון משתנה של מערכת הניהוג של המכונית. עם זאת, מקורות אחרים טענו כי מדובר גם בחלק מכאני במערכת ההגה, אותו יש להחליף. דובר החברה העריך כי כל המכוניות הנדרשות לקריאה לתיקון, יטופלו עד סוף חודש יוני.
רן דנאי מנכ"ל לקסוס בישראל, אמר היום ל-ynet כי "מדובר בהוראה לכל נציגי המותג בעולם, מכיוון שמסירת מכוניות ללקוחות חדשים עם בעיה מוכרת שאינה זוכה לפתרון מוקדם יותר, נוגדת את דרכה של החברה". דנאי הדגיש כי מבחינתו לא נשקפת כל סכנה בטיחותית לבעלי המכוניות, אך כל לקוח שירגיש שלא בנוח, יוכל לקבל רכב חלופי מדגם RX.