תראו מה GM עשתה לאיינשטיין
קונצרן הרכב האמריקני, עד לאחרונה הגדול בעולם, השתמש בדמותו של אלברט איינשטיין במודעה פרובוקטיבית. האוניברסיטה העברית, שמחזיקה בבעלות על הקניין הרוחני של איינשטיין, תובעת את האמריקנים עקב מה שהם מכנים "שימוש לא נאות" בתמונתו. אתם תשפטו
אלברט איינשטיין כדמות גבר סקסי, לצורך קידום מכירות ב-GM. מחזיקת הזכויות על שמו ודמותו של אלברט איינשטיין, האוניברסיטה העברית בירושלים, החליטה לתבוע את קונצרן ג'נרל מוטורס בשל שימוש לא נאות בתמונתו במודעת פרסומת. דוברת האוניברסיטה ל-ynet: "ג'נרל מוטורס עשתה שימוש מבזה בדמותו".
איינשטיין - צעיר וחטוב
פרסומת של ג'נרל מוטורס לרכב הפנאי של GMC Terrain, שאינו נמכר בישראל, בה מופיע אלברט איינשטיין כצעיר חטוב-גוף ללא חולצה, תעלה לה כנראה בלא מעט כסף. האוניברסיטה העברית בירושלים, מחזיקת הקניין הרוחני על שמו ודמותו של איינשטיין, החליטה לתבוע את יצרנית הרכב, עד לא מזמן הגדולה בעולם.
בפרסומת שהעלתה את חמתם של אנשי האקדמיה, "הוצמד" ראשו של אלברט איינשטיין לגופו של גבר צעיר וחטוב, כאשר הוא אינו לובש חולצה ותחתוניו מבצבצים מעל המכנסיים. לצד תמונת הפרסומת הופיע הכיתוב "Ideas Are Sexy Too" (גם רעיונות הם סקסיים). המודעה המקוממת התפרסמה בחודש נובמבר 2009 במגזין פיפל (People) האמריקני.
כעת החליטו באוניברסיטה העברית בירושלים להגיש תביעה כנגד ג'נרל מוטורס, ועשו זאת בבית במשפט הפדראלי בקליפורניה. כתב התביעה מצטט את המגזין פורבס, שקבע כי רק בשנת 2008 "הרוויח" שמו של איינשטיין 18 מיליון דולר.
על פי המגזין בשנת 2008 הוביל אלביס פרסלי את טבלת הרווחים בין המפורסמים המנוחים, איב סן-לורן הדיח אותו שנה לאחר מכן.
קנו, אבל לא רשאים
מהאוניברסיטה העברית נמסר כי ג'נרל מוטורס עשתה שימוש לא נאות ואף מבזה בדמותו של איינשטיין. לדברי האוניברסיטה, GM אכן רכשה מסוכנות הצילום 'גטי אימיג'ס' (getty images) את תמונתו של איינשטיין, אך לא קיבלה אישור לשימוש מסחרי בה.
"האוניברסיטה העברית, כבעלת הקניין הרוחני של איינשטיין, מקפידה על שמירת הזכויות ועל שימוש המכבד את שמו ואת דמותו", אמרו שם. דובר ג'נרל מוטורס אמר כי החברה שילמה עבור הזכויות להשתמש בתמונתו ושמו של איינשטיין.