שתף קטע נבחר
 

אלה חמש המכוניות הנמכרות בהיסטוריה

טויוטה קורולה לדורותיה, מובילה את טבלת המכוניות הנמכרות בהיסטוריה של תעשיית הרכב. החיפושית של פולקסווגן ממוקמת רביעית, ויש אפילו צד ישראלי בעניין

בחמשת המקומות הראשונים של המכוניות הנמכרות בהיסטוריה: שתיים מתוצרת פורד ופולקסווגן, אבל טויוטה בראש. "אוטו אקספרס" הבריטי עושה סדר. ומציג את חמש המכוניות הנמכרות ביותר מאז ומעולם. במקום הראשון טויוטה קורולה, לפני הטנדר האמריקני פורד F, פולקסווגן גולף הקומפקטית, החיפושית של פולקסווגן ופורד אסקורט.

 


  

טויוטה קורולה: 35 מיליון

אין ספק כי טויוטה קורולה היא אחת ממובילות המתקפה היפנית על שוק הרכב העולמי בשנות ה-70. קורולה, שפירוש שמה הוא "כתר קטן", הפכה את היצרנית היפנית למזוהה במערב עם מכוניות פשוטות, ממוצעות בגודלן, בעלות תצרוכת דלק נמוכה ובעיקר אמינות.

 

קשה אמנם לבחון בדיוק עד כמה סייעה הקורולה בהפיכתה של טויוטה ליצרנית הרכב הגדולה בעולם, אך היא ללא ספק חייבת רבות למכונית הפשוטה. הבריטים מציינים כי הקורולה עקפה את פולקסווגן חיפושית כמכונית הנמכרת ביותר בעולם עוד בשנת 1997. בנקודות מסוימות לאורך השנים, ייצרה טויוטה לא פחות מקורולה אחת בכל 40 שניות.


 

פורד F (טנדר): 33.9 מיליון

כלי רכב גדול, מסורבל, מיושן, זללן דלק, כבד, לא ממש נוח, לא בדיוק בטוח, זול ושנועד במקור לעבודה. הפורד F עומד בראש טבלת מכירות כלי הרכב בארה"ב, כולל מכוניות פרטיות. והוא עשה זאת שנים על-גבי שנים ברציפות. צריך רק לזכור כי כמו הקורולה למשל, ה-F הפשוט עבר אין ספור שינויים ועדכונים מאז החל לנסוע על כבישי טקסס בפעם הראשונה, עוד ב-1948.

 

יש רק לציין כי הפופולריות של ה-F מבית פורד נובעת ישירות מתאוותם של האמריקנים לכל דבר שנראה כמו טנדר, לפחות עד לפני מספר שנים. כיום ניכר מעבר של הציבור האמריקני למכוניות הגיוניות יותר, בין היתר עקב מחירי הדלק המאמירים.


 

פולקסווגן גולף: 27.19 מיליון

אומרים שהרכב מנצח לא מחליפים, אלא שבגרמנית כנראה לא שמעו על החוכמה הזו והחליפו את החיפושית המוצלחת, באחת שהצליחה למכור עוד יותר יחידות. פולקסווגן גולף מציגה הצלחה לא פחות ממסחררת מאז הוצגה לראשונה ב-1974, מעט לאחר משבר הנפט הגדול. הגולף, אשר קבעה מבחינות רבות את המושג משפחתית-קומפקטית, אחראית גם לשילוש האותיות  המוכר GTI. כמו-כן זכתה במהלך חייה באין ספור פרסים, בכל תחרות של תעשיית הרכב, וכמובן במספר בלתי נתפס של מירוצים.


 

פולקסווגן חיפושית: 22.65 מיליון

אחת המכונית החשובות בהיסטוריה של שוק הרכב העולמי, וללא ספק הדגם שלא השתנה אך נמכר במספרים בלתי נתפסים כמעט. הניסיון לענות על הדרישה לייצר מכונית עממית זולה ופשוטה, הצליח באופן לא פחות ממושלם. עם טכנולוגיה מיושנת אך אמינות גבוהה ובעיקר תג-מחיר נמוך, הציפה החיפושית את עולם הרכב. אין ספור מילים נכתבו כבר על החיפושית, ולכן נזכיר רק נקודה מעניינת ולא ממש מוכרת לרבים.

 

עם תום מלחמת העולם השניה ותבוסת הגרמנים, הוצע קו ההרכבה של החיפושית בוולפסבורג (מקום משכנה של פולקסווגן כיום) למספר יצרניות רכב בריטיות, בהן גם מוריס. כולן דחו את ההצעה תוך הסבר כי לייצר את החיפושית יהיה מיזם לא ממש רווחי. תראו איפה פולקסווגן, והיכן כל תעשיית הרכב הבריטית.


 

פורד אסקורט: 16.5 מיליון

פורד אסקורט הממוקמת חמישית במצעד "הנמכרות ביותר בכל הזמנים", ויוצרה במהלך ההיסטוריה באין ספור מדינות, כולל אחת הממוקמת בחלק המזרחי של אגן הים התיכון. פס הייצור הישראלי גלגל אל הכביש אלפי יחידות של פורד אסקורט דור-ראשון מאז 1968, מה שמסביר כמובן את הפופולריות הגדולה שלה אצלנו. באירופה היא זכתה להצלחה מסחררת מאז הושקה ב-67', והציגה בין היתר הצלחה מרשימה במירוצי ראלי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים